Δεκαοχτώ σχολεία συγχωνεύονται στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το 2ο Γυμνάσιο Μενεμένης με το 1ο Γυμνάσιο Μενεμένης, το 5ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων με το 1ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, το 13ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης με το 2ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης, το 12 Γυμνάσιο Θεσ/νίκης με το 1ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης, το 2ο Γυμνάσιο Τριανδρίας με το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας , το 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο με το 2ο Εσπερινό, το 3ο Γυμνάσιο Τούμπας με το 1ο γυμνάσιο Τούμπας, το 21ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης με το 14ο Γυμνάσιο θες/νίκης και το 21ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης με το 14ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης.
Οικονομίστικα τα κριτήρια των συγχωνεύσεων
Το προηγούμενο διάστημα, από τον Φεβρουάριο και μετά, οι εκπαιδευτικοί είχαν πραγματοποιήσει πλήθος κινητοποιήσεων όπως διαδηλώσεις, διαμαρτυρίες στην Περιφέρεια εκπαίδευσης αλλά και στάσεις εργασίας προκειμένου να πιέσουν προς την μείωση των αριθμών των σχολείων που θα συγχωνευτούν.Έτσι ο πρόεδρος της Γ`ΕΛΜΕ Τριαντάφυλλος Τρανός δηλώνει σχετικά ότι «Μετά από τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των συλλόγων γονέων οι συγχωνεύσεις περιορίστηκαν στις 18 από τις 51 που ήταν να γίνουν, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τελείωσε το ζήτημα των συγχωνεύσεων εδώ. Με την γνωστή μέθοδο των αιφνιδιασμών το Υπ.Παιδείας σχεδιάζει να επανέλθει στις συγχωνεύσεις τόσο στη γενική εκπαίδευση όσο και στην τεχνική». Ο Τρ. Τρανός σημειώνει επίσης ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων που το Υπουργείο τα βαφτίζει παιδαγωγικά είναι ξεκάθαρα οικονομίστικα, πράγμα που το αποδεικνύει και ο χάρτης των συγχωνεύσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Κατά τη γνώμη του τις συνέπειες τις πληρώνουν οι περιοχές που δοκιμάζονται ήδη σκληρά από την κρίση.
Υποβάθμιση της εκπαίδευσης
Την υποβάθμιση των σχολείων και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εξαιτίας των συγχωνεύσεων σχολιάζει και η Μ. Μάλλιου γραμματέας της Δ` ΕΛΜΕ σημειώνοντας ότι «οι εξελίξεις αυτές θα πλήξουν σχολεία που βρίσκονται σε περιοχές που ζουν οικογένειες χαμηλότερων κοινωνικά και οικονομικά στρωμάτων». Προσθέτει ακόμη ότι «τα μεγαλύτερα τμήματα που θα δημιουργηθούν εξαιτίας των συγχωνεύσεων θα φέρουν αποτελέσματα που δεν είναι ούτε προς το συμφέρον των παιδιών αλλά ούτε προς το συμφέρον συνολικά της εκπαίδευσης».
Πηγή:alterthess.gr
Τα σχολεία που συγχωνεύονται είναι τα εξής:
Το 2ο Γυμνάσιο Μενεμένης με το 1ο Γυμνάσιο Μενεμένης, το 5ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων με το 1ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, το 13ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης με το 2ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης, το 12 Γυμνάσιο Θεσ/νίκης με το 1ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης, το 2ο Γυμνάσιο Τριανδρίας με το 1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας , το 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο με το 2ο Εσπερινό, το 3ο Γυμνάσιο Τούμπας με το 1ο γυμνάσιο Τούμπας, το 21ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης με το 14ο Γυμνάσιο θες/νίκης και το 21ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης με το 14ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης.
Οικονομίστικα τα κριτήρια των συγχωνεύσεων
Το προηγούμενο διάστημα, από τον Φεβρουάριο και μετά, οι εκπαιδευτικοί είχαν πραγματοποιήσει πλήθος κινητοποιήσεων όπως διαδηλώσεις, διαμαρτυρίες στην Περιφέρεια εκπαίδευσης αλλά και στάσεις εργασίας προκειμένου να πιέσουν προς την μείωση των αριθμών των σχολείων που θα συγχωνευτούν.Έτσι ο πρόεδρος της Γ`ΕΛΜΕ Τριαντάφυλλος Τρανός δηλώνει σχετικά ότι «Μετά από τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των συλλόγων γονέων οι συγχωνεύσεις περιορίστηκαν στις 18 από τις 51 που ήταν να γίνουν, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τελείωσε το ζήτημα των συγχωνεύσεων εδώ. Με την γνωστή μέθοδο των αιφνιδιασμών το Υπ.Παιδείας σχεδιάζει να επανέλθει στις συγχωνεύσεις τόσο στη γενική εκπαίδευση όσο και στην τεχνική». Ο Τρ. Τρανός σημειώνει επίσης ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων που το Υπουργείο τα βαφτίζει παιδαγωγικά είναι ξεκάθαρα οικονομίστικα, πράγμα που το αποδεικνύει και ο χάρτης των συγχωνεύσεων που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Κατά τη γνώμη του τις συνέπειες τις πληρώνουν οι περιοχές που δοκιμάζονται ήδη σκληρά από την κρίση.
Υποβάθμιση της εκπαίδευσης
Την υποβάθμιση των σχολείων και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εξαιτίας των συγχωνεύσεων σχολιάζει και η Μ. Μάλλιου γραμματέας της Δ` ΕΛΜΕ σημειώνοντας ότι «οι εξελίξεις αυτές θα πλήξουν σχολεία που βρίσκονται σε περιοχές που ζουν οικογένειες χαμηλότερων κοινωνικά και οικονομικά στρωμάτων». Προσθέτει ακόμη ότι «τα μεγαλύτερα τμήματα που θα δημιουργηθούν εξαιτίας των συγχωνεύσεων θα φέρουν αποτελέσματα που δεν είναι ούτε προς το συμφέρον των παιδιών αλλά ούτε προς το συμφέρον συνολικά της εκπαίδευσης».
Πηγή:alterthess.gr