Θα ξανανάψουν από ό,τι φαίνεται, μετά από αρκετούς μήνες, οι μέχρι τώρα εκτός λειτουργίας ηλεκτρονικές πινακίδες της περιφερειακής οδού, που ενημέρωναν τους οδηγούς για την κατάσταση της κυκλοφορίας στο δρόμο, την εκδήλωση πιθανού ατυχήματος ή την εμφάνιση επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκήρυξε το σχετικό έργο ενώ οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα καταθέσουν τις προσφορές τους στις...
30 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, αν η όλη διαδικασία «κυλήσει» ομαλά, το σύστημα θα τεθεί πάλι σε λειτουργία σε τρεις με τέσσερις μήνες. Το ερώτημα είναι για πόσο θα διαρκέσει αυτό καθώς η σχετική σύμβαση αφορά μόνο ένα εξάμηνο για το οποίο εξασφαλίστηκαν οι σχετικές πιστώσεις από το αρμόδιο υπουργείο προς την Περιφέρεια. Βέβαια, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει τρόπος το σύστημα να «βγάζει» κάποια από τα έξοδά του, ώστε να μην κινδυνεύει διαρκώς με νέες διακοπές.
Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης είχε τεθεί σε λειτουργία το 2009 και με βάση την εικόνα που μετέδιδαν οι 17 κάμερες στο Κέντρο Ελέγχου, ενημέρωνε τους οδηγούς με γραπτά μηνύματα που προβάλλονταν σε πέντε πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων. Μετά από 19 μήνες, τον περασμένο Μάιο, οι διακόπτες «κατέβηκαν» καθώς έληξε η σχετική εργολαβία, δεν υπήρχαν άλλα χρήματα και σημειώθηκαν δυσλειτουργίες κατά τη μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης (πρώην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) που υλοποίησε το έργο προς την αιρετή περιφέρεια.
Οκτώ ή εννιά προς ένα η σχέση οφέλους – κόστους
Ωστόσο, το σύστημα χαρακτηρίζεται πολύτιμος σύμβουλος όχι μόνο για τους οδηγούς των ΙΧ αλλά και για τους επαγγελματίες, τους οδηγούς των ασθενοφόρων, ή τα οχήματα της άμεσης δράσης. "Η σχέση οφέλους - κόστους για το συγκεκριμένο έργο είναι οκτώ ή εννιά προς ένα. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου στις μετακινήσεις, λιγότερα καύσιμα, αποφυγή ατυχημάτων, μείωση του κόστους νοσηλείας και επισκευών των οχημάτων που υπολογίζονται συνολικά σε οκτώ ή εννιά φορές περισσότερα χρήματα από το πραγματικό κόστος λειτουργίας του συστήματος σε ετήσια βάση" εξηγεί ο καθηγητής στο εργαστήριο συγκοινωνιακής τεχνικής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Τονίζει, μάλιστα, ότι, με δεδομένο το οικονομικό πρόβλημα της χώρας, υπάρχει η δυνατότητα να βρεθούν πόροι από τους ίδιους τους χρήστες ώστε μέρος ή το σύνολο του κόστους να καλύπτεται από συνδρομές υπηρεσιών ή την πληρωμή τέτοιων υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων. «Υπάρχουν οδηγοί ή επαγγελματίες που θα πλήρωναν ένα, δύο πέντε ευρώ, το δίμηνο ή εξάμηνο για να γνωρίζουν με βεβαιότητα ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να φτάσουν στην ώρα τους τον προορισμό τους» σημειώνει ο κ. Παπαϊωάννου και προτείνει να διερευνηθεί σοβαρά μια τέτοια δυνατότητα.
Μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα με το υπάρχον προσωπικό;
Στην ερώτηση, πάντως, αν μπορεί το Κέντρο Ελέγχου να λειτουργήσει με το υπάρχον προσωπικό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η τελευταία επισημαίνει τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τονίζει την ανάγκη κάλυψης κάθε επιχειρησιακής διάστασης του θέματος που προϋποθέτει τη λειτουργία του Κέντρου τη νύχτα ή τις Κυριακές και τις αργίες. Παράλληλα ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ εκτιμά ότι είναι απαραίτητη η στελέχωση του Κέντρου από νέους επιστήμονες, γνώστες των πιο εξελιγμένων συστημάτων της τεχνολογίας της πληροφορικής. Άλλωστε, όπως τονίζει, και στις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, όπως η Μαδρίτη, η λύση της εργολαβίας προτιμάται ως η πιο οικονομική, ευέλικτη και αποτελεσματική.
Σύνδεση του συστήματος με εφαρμογή που θα πληροφορεί τους οδηγούς για τις πιο οικολογικές διαδρομές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Με αφορμή την αναμενόμενη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας της Περιφερειακής Οδού την ερχόμενη άνοιξη, ο κ. Παπαϊωάννου, προαναγγέλλει τη σύνδεσή του με ένα ακόμη έργο το οποίο θα τελειώσει στο τέλος της άνοιξης του 2012 και θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις διαδρομές που θα πρέπει να προτιμούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να μειώσουν την περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης και να ξοδέψουν λιγότερα καύσιμα. Το έργο υλοποιείται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ και τον δήμο Θεσσαλονίκης.
Πηγή: agelioforos.gr
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκήρυξε το σχετικό έργο ενώ οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα καταθέσουν τις προσφορές τους στις...
30 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, αν η όλη διαδικασία «κυλήσει» ομαλά, το σύστημα θα τεθεί πάλι σε λειτουργία σε τρεις με τέσσερις μήνες. Το ερώτημα είναι για πόσο θα διαρκέσει αυτό καθώς η σχετική σύμβαση αφορά μόνο ένα εξάμηνο για το οποίο εξασφαλίστηκαν οι σχετικές πιστώσεις από το αρμόδιο υπουργείο προς την Περιφέρεια. Βέβαια, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει τρόπος το σύστημα να «βγάζει» κάποια από τα έξοδά του, ώστε να μην κινδυνεύει διαρκώς με νέες διακοπές.
Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης είχε τεθεί σε λειτουργία το 2009 και με βάση την εικόνα που μετέδιδαν οι 17 κάμερες στο Κέντρο Ελέγχου, ενημέρωνε τους οδηγούς με γραπτά μηνύματα που προβάλλονταν σε πέντε πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων. Μετά από 19 μήνες, τον περασμένο Μάιο, οι διακόπτες «κατέβηκαν» καθώς έληξε η σχετική εργολαβία, δεν υπήρχαν άλλα χρήματα και σημειώθηκαν δυσλειτουργίες κατά τη μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης (πρώην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) που υλοποίησε το έργο προς την αιρετή περιφέρεια.
Οκτώ ή εννιά προς ένα η σχέση οφέλους – κόστους
Ωστόσο, το σύστημα χαρακτηρίζεται πολύτιμος σύμβουλος όχι μόνο για τους οδηγούς των ΙΧ αλλά και για τους επαγγελματίες, τους οδηγούς των ασθενοφόρων, ή τα οχήματα της άμεσης δράσης. "Η σχέση οφέλους - κόστους για το συγκεκριμένο έργο είναι οκτώ ή εννιά προς ένα. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου στις μετακινήσεις, λιγότερα καύσιμα, αποφυγή ατυχημάτων, μείωση του κόστους νοσηλείας και επισκευών των οχημάτων που υπολογίζονται συνολικά σε οκτώ ή εννιά φορές περισσότερα χρήματα από το πραγματικό κόστος λειτουργίας του συστήματος σε ετήσια βάση" εξηγεί ο καθηγητής στο εργαστήριο συγκοινωνιακής τεχνικής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Τονίζει, μάλιστα, ότι, με δεδομένο το οικονομικό πρόβλημα της χώρας, υπάρχει η δυνατότητα να βρεθούν πόροι από τους ίδιους τους χρήστες ώστε μέρος ή το σύνολο του κόστους να καλύπτεται από συνδρομές υπηρεσιών ή την πληρωμή τέτοιων υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων. «Υπάρχουν οδηγοί ή επαγγελματίες που θα πλήρωναν ένα, δύο πέντε ευρώ, το δίμηνο ή εξάμηνο για να γνωρίζουν με βεβαιότητα ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να φτάσουν στην ώρα τους τον προορισμό τους» σημειώνει ο κ. Παπαϊωάννου και προτείνει να διερευνηθεί σοβαρά μια τέτοια δυνατότητα.
Μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα με το υπάρχον προσωπικό;
Στην ερώτηση, πάντως, αν μπορεί το Κέντρο Ελέγχου να λειτουργήσει με το υπάρχον προσωπικό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η τελευταία επισημαίνει τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τονίζει την ανάγκη κάλυψης κάθε επιχειρησιακής διάστασης του θέματος που προϋποθέτει τη λειτουργία του Κέντρου τη νύχτα ή τις Κυριακές και τις αργίες. Παράλληλα ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ εκτιμά ότι είναι απαραίτητη η στελέχωση του Κέντρου από νέους επιστήμονες, γνώστες των πιο εξελιγμένων συστημάτων της τεχνολογίας της πληροφορικής. Άλλωστε, όπως τονίζει, και στις μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, όπως η Μαδρίτη, η λύση της εργολαβίας προτιμάται ως η πιο οικονομική, ευέλικτη και αποτελεσματική.
Σύνδεση του συστήματος με εφαρμογή που θα πληροφορεί τους οδηγούς για τις πιο οικολογικές διαδρομές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Με αφορμή την αναμενόμενη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας της Περιφερειακής Οδού την ερχόμενη άνοιξη, ο κ. Παπαϊωάννου, προαναγγέλλει τη σύνδεσή του με ένα ακόμη έργο το οποίο θα τελειώσει στο τέλος της άνοιξης του 2012 και θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις διαδρομές που θα πρέπει να προτιμούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να μειώσουν την περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης και να ξοδέψουν λιγότερα καύσιμα. Το έργο υλοποιείται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ και τον δήμο Θεσσαλονίκης.
Πηγή: agelioforos.gr