Μηδενικό έλλειμμα παρουσίασε τον Δεκέμβριο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πρώτη φορά στα σιδηροδρομικά χρονικά, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη θετική πορεία της εταιρείας και δημιουργεί προοπτικές βιωσιμότητας και περαιτέρω βελτίωσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2012, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Συνολικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2011 μείωσε το έλλειμμά της στα 33 εκατ. Ευρώ από 187 εκατ. Ευρώ που ήταν το 2010 (-82% ). Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα χρόνια οι κατ’ έτος ζημιές έφταναν τα...
240 εκατ. Ευρώ. Εκτιμάται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2012 δε θα επιβαρύνει πλέον το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες φορολογούμενους.
Το πρωτόγνωρο για τα ελληνικά σιδηροδρομικά δεδομένα οικονομικό αποτέλεσμα οφείλεται στους παρακάτω λόγους:
1. Την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης με βάση τον Νόμο 3891 /2010 σε συνδυασμό με τις μετατάξεις υπαλλήλων, την αναδιάρθρωση των δρομολογίων και την αναβάθμιση των υπηρεσιών.
2. Τον εντοπισμό όλων των ζημιογόνων δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ξεκινώντας από την εμπορευματική τιμολογιακή πολιτική, όπου καθιερώθηκε ένα διαφανές τιμολόγιο, το ίδιο για όλους τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και ενθαρρύνθηκε μέσα από την τιμολογιακή πολιτική η καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού καθιερώνοντας την δρομολόγηση πλήρων αμαξοστοιχιών αντί μεμονωμένων βαγονιών που διακινούνταν στο παρελθόν κοστίζοντας εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
3. Τις θυσίες των εργαζομένων και τη μείωση των απολαβών τους. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η δύσκολη πορεία της μείωσης του λειτουργικού κόστους, με την κατάργηση των δευτερευουσών απολαβών σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων και με μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες, όπου υπήρχαν ανάγκες.
4. Τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου με παράλληλη αξιοποίηση του ηλεκτροκινούμενου δικτύου και την εξοικονόμηση για την εταιρεία τουλάχιστον 14 εκατ. Ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
5. Την καθιέρωση νέων καινοτόμων υπηρεσιών, όπως η κράτηση και έκδοση εισιτηρίου μέσω internet. Το νέο πλέγμα δρομολογίων ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου με 14 δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από 9 € (πολιτική ανταμοιβής έγκαιρων κρατήσεων) και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ.
6. Στην προώθηση ενός προγράμματος συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Βάση του εγχειρήματος αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα τέλη Ιουλίου 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον Παλαιό Εμπορευματικό Σταθμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ τον Αύγουστο του 2011, δρομολογούνταν ένα με δυο τρένα την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα, τον Δεκέμβριο του 2011 η κίνηση πενταπλασιάστηκε σε ένα με δυο τρένα την ημέρα.
7. Την ανάπτυξη με μεγάλη επιτυχία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, και τη λειτουργία ηλεκτροκίνητου δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου τόσο στην Αττική όσο και στην Θεσσαλονίκη.
8. Την εφαρμογή νέας πελατοκεντρικής πολιτικής αποζημίωσης των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστέρησης των δρομολογίων με εκπτωτικά εισιτήρια που είχε ως αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των επιβατών.
Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνοντας υπόψη τα νέα οικονομικά δεδομένα και με την κοινωνική ευαισθησία που διαθέτει, υλοποιεί ήδη διαδικασίες που θα επιτρέψουν την παροχή εκπτωτικών εισιτηρίων σε ανέργους και σε νέους με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
Πηγή: euro2day.gr
Συνολικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2011 μείωσε το έλλειμμά της στα 33 εκατ. Ευρώ από 187 εκατ. Ευρώ που ήταν το 2010 (-82% ). Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα χρόνια οι κατ’ έτος ζημιές έφταναν τα...
240 εκατ. Ευρώ. Εκτιμάται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2012 δε θα επιβαρύνει πλέον το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες φορολογούμενους.
Το πρωτόγνωρο για τα ελληνικά σιδηροδρομικά δεδομένα οικονομικό αποτέλεσμα οφείλεται στους παρακάτω λόγους:
1. Την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης με βάση τον Νόμο 3891 /2010 σε συνδυασμό με τις μετατάξεις υπαλλήλων, την αναδιάρθρωση των δρομολογίων και την αναβάθμιση των υπηρεσιών.
2. Τον εντοπισμό όλων των ζημιογόνων δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ξεκινώντας από την εμπορευματική τιμολογιακή πολιτική, όπου καθιερώθηκε ένα διαφανές τιμολόγιο, το ίδιο για όλους τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και ενθαρρύνθηκε μέσα από την τιμολογιακή πολιτική η καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού καθιερώνοντας την δρομολόγηση πλήρων αμαξοστοιχιών αντί μεμονωμένων βαγονιών που διακινούνταν στο παρελθόν κοστίζοντας εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
3. Τις θυσίες των εργαζομένων και τη μείωση των απολαβών τους. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η δύσκολη πορεία της μείωσης του λειτουργικού κόστους, με την κατάργηση των δευτερευουσών απολαβών σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων και με μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες, όπου υπήρχαν ανάγκες.
4. Τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου με παράλληλη αξιοποίηση του ηλεκτροκινούμενου δικτύου και την εξοικονόμηση για την εταιρεία τουλάχιστον 14 εκατ. Ευρώ, παρά την αύξηση των τιμών του πετρελαίου.
5. Την καθιέρωση νέων καινοτόμων υπηρεσιών, όπως η κράτηση και έκδοση εισιτηρίου μέσω internet. Το νέο πλέγμα δρομολογίων ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου με 14 δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από 9 € (πολιτική ανταμοιβής έγκαιρων κρατήσεων) και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ.
6. Στην προώθηση ενός προγράμματος συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Βάση του εγχειρήματος αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα τέλη Ιουλίου 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον Παλαιό Εμπορευματικό Σταθμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ τον Αύγουστο του 2011, δρομολογούνταν ένα με δυο τρένα την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη σε Αθήνα, τον Δεκέμβριο του 2011 η κίνηση πενταπλασιάστηκε σε ένα με δυο τρένα την ημέρα.
7. Την ανάπτυξη με μεγάλη επιτυχία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, και τη λειτουργία ηλεκτροκίνητου δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου τόσο στην Αττική όσο και στην Θεσσαλονίκη.
8. Την εφαρμογή νέας πελατοκεντρικής πολιτικής αποζημίωσης των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστέρησης των δρομολογίων με εκπτωτικά εισιτήρια που είχε ως αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των επιβατών.
Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λαμβάνοντας υπόψη τα νέα οικονομικά δεδομένα και με την κοινωνική ευαισθησία που διαθέτει, υλοποιεί ήδη διαδικασίες που θα επιτρέψουν την παροχή εκπτωτικών εισιτηρίων σε ανέργους και σε νέους με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
Πηγή: euro2day.gr