Αντίθετος στην «κομματικοποίηση» μέσα στα ελληνικά πανεπιστήμια και υπέρ της αλλαγής του τρόπου «διακυβέρνησής’ τους, ως «αναγκαία» προϋπόθεση για την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προς όφελος της καινοτομίας και ευρύτερα της κοινωνίας, δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, μιλώντας απόψε σε ακαδημαϊκό και φοιτητικό ακροατήριο στο αμφιθέατρο του τμήματος Χημείας του ΑΠΘ, του οποίου είναι παλιός απόφοιτος.
Ο κ. Μπουτάρης πρότεινε «την αποβολή των κομματικών παρατάξεων των φοιτητικών νεολαιών από τη μέθοδο επιλογής, όποια και να είναι αυτή, των διοικητικών αρχών των τμημάτων, σχολών και πανεπιστημίων της χώρας», τονίζοντας ότι η πρακτική αυτή βλάπτει την ιερή σχέση
διδάσκοντος και διδασκομένου και ότι δεν επιδέχεται βελτιώσεις και απλά πρέπει να καταργηθεί».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υποστήριξε την ανάγκη τεχνοκρατικής διαχείρισης των πανεπιστημίων και την σύνδεσή τους με την παραγωγική διαδικασία. Υπογράμμισε ότι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης πρέπει να συνδεθεί οργανικά ακόμη περισσότερο με την πόλη και ότι πέραν της κρατικής και ευρωπαϊκής ενίσχυσής του, σε συνεργασία και με το δήμο, να επιδιώξει την αξιοποίηση κληροδοτημάτων και αναζήτηση χορηγιών, ακόμη και από ιδιώτες, επιχειρηματίες, παλιούς αποφοίτους, ή ευκατάστατους πολίτες προς όφελος της περαιτέρω αναβαθμισμένης εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας του.
Ο κ. Μπουτάρης πρότεινε «την αποβολή των κομματικών παρατάξεων των φοιτητικών νεολαιών από τη μέθοδο επιλογής, όποια και να είναι αυτή, των διοικητικών αρχών των τμημάτων, σχολών και πανεπιστημίων της χώρας», τονίζοντας ότι η πρακτική αυτή βλάπτει την ιερή σχέση
διδάσκοντος και διδασκομένου και ότι δεν επιδέχεται βελτιώσεις και απλά πρέπει να καταργηθεί».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υποστήριξε την ανάγκη τεχνοκρατικής διαχείρισης των πανεπιστημίων και την σύνδεσή τους με την παραγωγική διαδικασία. Υπογράμμισε ότι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης πρέπει να συνδεθεί οργανικά ακόμη περισσότερο με την πόλη και ότι πέραν της κρατικής και ευρωπαϊκής ενίσχυσής του, σε συνεργασία και με το δήμο, να επιδιώξει την αξιοποίηση κληροδοτημάτων και αναζήτηση χορηγιών, ακόμη και από ιδιώτες, επιχειρηματίες, παλιούς αποφοίτους, ή ευκατάστατους πολίτες προς όφελος της περαιτέρω αναβαθμισμένης εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας του.