Πτώση 15% στον πασχαλινό τζίρο

Οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές, αναφέρει σε ανακοίνωσή της την Τρίτη του Πάσχα η...

Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Ένας στους δύο καταναλωτές έχει υποστεί δραματική μείωση εισοδήματος, ενώ...

πάνω από 850.000 Έλληνες είναι άνεργοι και 1.200.000 βρίσκονται σε κατάσταση ανέχειας. Η απώλεια του δώρου και οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις είχαν ως αποτέλεσμα την αγορά αγαθών και δώρων μικρότερης αξίας ανά τεμάχιο.

Τα συγκριτικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας από την αντίστοιχη περσινή πασχαλινή περίοδο δείχνουν φέτος περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ κατά 4,5% έναντι 2% πέρυσι. Η ιδιωτική κατανάλωση παρουσιάζει ανάλογη μείωση με το ΑΕΠ στο 4,5 φέτος από 2,2% πέρυσι. Η ανεργία ξεφεύγει στο 15,1% έναντι του 11,3% και οι μέσες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατά 7,7%, δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη αγοραστική αδυναμία στα ελληνικά νοικοκυριά. Αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις της φετινής εορταστικής αγοράς, τα πρώτα στοιχεία που έχει συλλέξει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου μειώθηκε και φέτος κατά ποσοστό 15%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010, ο οποίος είχε παρουσιάσει μείωση κατά 7% .

Πιο αναλυτικά, ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω από 5,5% πέρυσι στο -11% φέτος, ενώ στα οικιακά είδη από -13% πέρυσι στο -20% φέτος. Η ένδυση και η υπόδηση κατέγραψε για άλλη μια φορά τη μεγαλύτερη μείωση από -11% πέρυσι, στο -25% φέτος, με μοναδική εξαίρεση τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, όπου η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 15%. Τέλος, στα είδη δώρων και παραδοσιακών αγαθών, όπως λαμπάδες και παιχνίδια, καταγράφεται μικρότερη μείωση (-10%), σε σύγκριση πάντα με την περσινή, επίσης φτωχή, πασχαλινή περίοδο.