Όταν οι δρόμοι της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού καλύπτονται από τη νύχτα, αναδεικνύεται ένα ιδιότυπο κοντράστ εικόνων. Από τη μία οι εκδιδόμενες γυναίκες, που αναζητούν πελάτες στα σκοτεινά πεζοδρόμια και από την άλλη μία ομάδα κατοίκων, οι οποίοι ζητούν να σταματήσει η παραπορνεία στην περιοχή τους. Κατέρχονται κάθε μέρα σε πορείες, που ονομάζουν βόλτες διαμαρτυρίας, πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα κινητοποιήσουν τους αρμόδιους φορείς.
Διασταύρωση Γιαννιτσών με Κ. Οικονόμου. Μία νεαρή Ουκρανή, μιλάει με οδηγούς αυτοκινήτων που σταματούν, αναζητώντας πελάτη. Ακριβώς απέναντί της, στη στάση του λεωφορείου, ένας 30άρης επιτηρεί τις κινήσεις της, έτοιμος να την ακολουθήσει σε περίπτωση που κλείσει “ραντεβού”.
Λίγα λεπτά αργότερα περνάει ένα περιπολικό της αστυνομίας. Η κοπέλα, ύστερα από τον έλεγχο, απομακρύνεται από τη διασταύρωση.
Λίγα μέτρα πιο δυτικά, στη διασταύρωση της Γιαννιτσών με την οδό Δάφνης, μία εντελώς διαφορετική εικόνα. Γύρω στους 40 κατοίκους, οι περισσότεροι μεσήλικες και “μπαγιάτες” της περιοχής, ετοιμάζονται για τη βραδινή πορεία τους. Ήταν η ενδέκατη μέρα που ακολουθούν το ίδιο δρομολόγιο. Γιαννιτσών, Δάφνης, Μοναστηρίου, Κωλέττη, πάλι Γιαννιτσών, Τσορλίνη και ξανά Μοναστηρίου. “Δεν μπαίνουμε μέσα στα στενά, δεν χρειάζεται να γίνουν επεισόδια”, λένε ορισμένοι. Απλώνουν ένα πανό “ενημέρωσης”, που καλούν όσους έχουν σκοπό να βγουν στο πεζοδρόμιο να απομακρυνθούν. “Τελειώσατε”, γράφει απειλητικά στο τέλος του κειμένου στο πανό που κρατάει ένας νεαρός.
Πριν να ξεκινήσει το δρομολόγιο, αναφέρονται τα διαδικαστικά. Καινούργια συνθήματα, συγκεντρώνονται μικροποσά από τον καθένα για τα έξοδα των πλακάτ. Τον συντονισμό έχει, κρατώντας μία ντουντούκα, η κυρία Βάσω Στεργίου. “Δεν έχουμε τίποτε με τις γυναίκες. Άλλωστε το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι στεγασμένο, εμείς θέλουμε τη νομιμότητα, οι εκδιδόμενες που είναι νόμιμες βρίσκονται σε καταστήματα”, επιμένει, μιλώντας στη “Μ”. Εξηγεί πως στην περιοχή του β’ δημοτικού διαμερίσματος η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο τον τελευταίο χρόνο. “Το ένα φέρνει το άλλο. Μετά τις ιερόδουλες, έρχονται τα ναρκωτικά, τα παιδιά μας δεν μπορούν να καθίσουν στη στάση των λεωφορείων και μιλάμε για τους κεντρικούς δρόμους. Δεν αντέχουμε άλλο να είμαστε το χωνευτήρι όλης της Θεσσαλονίκης”, επισημαίνει.
Η ντουντούκα καλεί τους κατοίκους σε συγκέντρωση στα δικαστήρια ενόψει της κατάθεσης μήνυσης, αλλά και στο δημαρχείο με αφορμή τη συζήτηση για την ανανέωση των αδειών στους οίκους ανοχής. Ο φόβος ότι οι κάτοικοι πήραν τον νόμο στα χέρια τους έχει κινητοποιήσει την αστυνομία, που φροντίζει να απομακρύνει νωρίτερα από κάθε εκδήλωση της εκδιδόμενες που είναι στα πεζοδρόμια. Οι δυνάμεις που συνόδευαν τους κατοίκους στη βραδινή τους “βόλτα” είναι μεγαλύτερες απ’ ό,τι αυτές που ελέγχουν την περιοχή, η οποία έχει χαρακτηριστεί και από τις ίδιες τις διωκτικές αρχές “κόκκινη” λόγω αυξημένης εγκληματικότητας. Είναι ενδεικτικό πως τα τελευταία δύο χρόνια στην ευρύτερη περιοχή του Βαρδαρίου σημειώθηκαν τέσσερα εγκλήματα, που προήλθαν κυρίως από “κόντρες” για την “πίτα” της πορνείας.
“Εμείς είμαστε κατά της βίας και δεν πήραμε κανέναν νόμο στα χέρια μας. Αυτά είναι δουλειές των αρχών. Γι’ αυτό κάνουμε βόλτα διαμαρτυρίας κάθε βράδυ και όχι πορεία”, σπεύδει να διευκρινίσει η κυρία Στεργίου. Ωστόσο, αρκετές φορές διαψεύδεται από τους ίδιους τους γείτονές της. “Δεν την ακούμπησα, αλλά τα άκουσε για τα καλά”. Ένας εκ των διαμαρτυρόμενων ειδοποιήθηκε ότι μία γυναίκα έκανε πιάτσα στη Γιαννιτσών και έτρεξε να την κυνηγήσει.
Οι κάτοικοι επιρρίπτουν ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον δήμο, την αστυνομία. “Οι αστυνομικοί λένε ότι είναι με δεμένα τα χέρια, ο δήμος υποστηρίζει πως δεν δίνει άδειες για οίκους ανοχής και πάλι άνοιξε ένα μαγαζί. Δίπλα σε ένα σχολείο. Πού είναι η εφαρμογή του νόμου που ορίζει απαραίτητη απόσταση τα 200 μέτρα από σχολείο ή εκκλησία”, διερωτάται η κυρία Στεργίου. “Προεκλογικά, ο Μπουτάρης ερχόταν και μας υποσχέθηκε ότι θα λύσει το πρόβλημα, τώρα είπε άλλα”, προσθέτει μία κάτοικος που πρωτοστατεί στην πορεία.
Δεν είμαστε “β’ κατηγορίας”
Η παραπορνεία πάντως βρίσκει αντίθετες και τις ίδιες τις εκδιδόμενες, τις επαγγελματίες. “Αναγκαζόμαστε να βγούμε από τα ‘σπίτια’, αφού δεν ανανεώνει τις άδειες ο δήμος, εμείς έχουμε καταθέσει τα χαρτιά μας εδώ και δύο χρόνια, πρέπει να ζήσουμε”, επισημαίνουν μιλώντας στη “Μ”. Δεν αντιπαρατίθενται με τους κατοίκους, πιστεύοντας πως από την ώρα που έκλεισαν δέκα οίκοι ανοχής στο Βαρδάρι, η κατάσταση στο πεζοδρόμιο έχει πάρει διαστάσεις.
“Στον δρόμο είναι λίγες από εμάς που βγαίνουν, και αυτό επειδή δεν έχουν άλλη λύση, χρωστάμε παντού, από πού θα πληρώσουμε, θέλουν να μας αντιμετωπίζουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, όμως δεν είμαστε, αφού είμαστε νόμιμες σε όλα”, τονίζουν. Οι γυναίκες αυτές, βλέποντας ότι η κατάσταση ξεφεύγει, έφτασαν μέχρι την είσοδο του δημαρχείου να διαμαρτυρηθούν για την καθυστέρηση που παρατηρείται. Με τον τρόπο αυτόν εισέπραξαν την υπόσχεση του δημάρχου ότι θα γίνει ανανέωση των αδειών, αλλά θα πρέπει συντονισμένα να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.
Πάντως είναι αλήθεια ότι πριν από ενάμιση χρόνο ορισμένες άδειες ανακλήθηκαν, όταν η αρμόδια επιτροπή διαπίστωσε, ύστερα από καταγγελίες, πως η μέτρηση της απόστασης που προϋποθέτει ο νόμος, για ορισμένους οίκους ανοχής, είχε προβλήματα.
Η γειτονιά του έρωτα
Η νέα δημοτική αρχή προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των δύο πλευρών. Των κατοίκων και των εκδιδομένων. Ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης και η αρμόδια αντιδήμαρχος Καλυψώ Γούλα εξετάζουν την αναζήτηση μίας μέσης λύσης, όπως της διαμόρφωσης μίας “γειτονιάς του έρωτα”. Άλλωστε, ο κ. Μπουτάρης το ανέφερε μετά τη συνάντηση με την εκπρόσωπο των εκδιδομένων ότι ζήτησε από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού τον εντοπισμό ενός χώρου, μακριά από κατοικίες, για τη στέγαση όλων των οίκων ανοχής.
Η πρόταση αυτή πάντως βρίσκει αντίθετες τις ίδιες τις εκδιδόμενες. “Είναι δυνατόν να ξεσπιτωθούμε ύστερα από τόσα χρόνια”, διερωτώνται. Οι κάτοικοι πάντως δεν φαίνεται να έχουν αντίρρηση. “Κανονικά πρέπει να λειτουργήσουν οι οίκοι ανοχής σε όλη την έκταση του δήμου και όχι μόνο στο β’ δημοτικό διαμέρισμα. Να διανεμηθούν οι 50 άδειες στην Τούμπα, την Κηφισιά, την Μπότσαρη”, λένε.
πηγή:www.makthes.gr
πηγή:www.makthes.gr