Από την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου - με ένα χρόνο καθυστέρηση, και λίγες μέρες πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ- κλείνει η οδός Δελφών σε όλο της το πλάτος, από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη, μέχρι τη συμβολή της με την Πέτρου Συνδίκα, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες για την κατασκευή του σταθμού του μετρό «Ανάληψη».
Το κυκλοφοριακό χάος στην ανατολική Θεσσαλονίκη είναι δεδομένο, όπως και η ταλαιπωρία όσων μετακινούνται με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ που διέρχονται από την οδό Δελφών.
Η κυκλοφορία θα διεξάγεται για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες - επισήμως δέκα μήνες, όμως η ελληνική πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από τα επίσημα χρονοδιαγράμματα - μέσω της οδού Σόλωνος. Πρόκειται για ένα δρόμο στενό, ο οποίος «πνίγεται» από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Οι περισσότερες πολυκατοικίες της περιοχής δε διαθέτουν πιλοτές, ούτε υπάρχουν επαρκείς ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης ή θέσεις παρά την οδό. Ετσι, ακόμη κι αν η Τροχαία βρίσκεται εκεί νυχθημερόν, δύσκολα θα πάψει το κυκλοφοριακό κομφούζιο και κυρίως η ταλαιπωρία των περιοίκων.
Επιβαρυμένη περιοχή
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόκειται για μία από τις περιοχές που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συγκοινωνιολόγων, οι κάτοικοί της τα βράδια αναγκάζονται να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους ακόμη και σε απόσταση 300 μέτρων από το σπίτι τους, αφού προηγουμένως έχουν χάσει τουλάχιστον είκοσι λεπτά κόβοντας βόλτες γύρω γύρω.
«Ετσι όπως είναι δομημένη η Θεσσαλονίκη, ακόμη κι ένα στενάκι να κλείσει έχουμε πρόβλημα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν οδικό άξονα του μεγέθους της Δελφών», περιγράφει ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θάνογλου. Προσθέτει, ωστόσο, ότι ο δρόμος επιβάλλεται να κλείσει, αφού το μετρό πρέπει να γίνει με κάθε κόστος. Λέει, επίσης, ότι έχει γίνει εγκαίρως ο σχεδιασμός για τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν τα έργα, και επισημαίνει ότι μεγαλύτερη ταλαιπωρία θα υποστούν οι περίοικοι, οι οποίοι εκτός από την κίνηση, δε θα μπορούν να βρουν θέση στάθμευσης στη γειτονιά τους.
Αναγκαιότητα
Η επιλογή κλεισίματος της οδού Δελφών αποτελεί μονόδρομο για τους επιτελείς του μετρό, προκειμένου να μπορέσουν να κατασκευάσουν το σταθμό «Ανάληψη», παρότι στη σύμβαση προβλεπόταν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν πρόκειται να κλείσει ποτέ. Ωστόσο, αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αυτήν την ενέργεια, καθώς η οδός Δελφών είναι στενή και δε χωρούν τα μηχανήματα που απαιτούνται για την κατασκευή ενός σταθμού μετρό. Η εναλλακτική τους ήταν να... κόψουν τα μπαλκόνια των γύρω πολυκατοικιών, τα οποία στις αρχικές μελέτες δεν είχαν ληφθεί υπόψη (!).
Στο μεταξύ, το μετρό θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τα χαλαρά εδάφη της περιοχής, τα χειρότερα που έχει συναντήσει ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς, λόγω της στενότητας της οδού Δελφών, έχει μειωθεί το εύρος του σταθμού, με αποτέλεσμα οι δύο σήραγγες να συγκλίνουν πολύ. Τα προβλήματα αυτά, άλλωστε, αποτέλεσαν την αιτία της σημαντικότατης καθυστέρησης στην ανάπτυξη του εργοταξίου.
Οσο για τους εναπομείναντες καταστηματάρχες, αυτοί πλέον μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αφού η περιοχή της οδού Δελφών παρουσιάζει εικόνα ερήμωσης. Η κατάσταση που επικρατεί μεταξύ της Μάρκου Μπότσαρη και της Πέτρου Συνδίκα είναι τραγική, αφού στην αριστερή πλευρά της οδού Δελφών (με κατεύθυνση ανατολικά), έχουν απομείνει μόνο τρία ανοικτά μαγαζιά. Καλύτερα, σίγουρα όμως όχι καλά, είναι τα πράγματα στο απέναντι πεζοδρόμιο, όπου και εκεί τα περισσότερα μαγαζιά έχουν βάλει λουκέτο.
Η κυκλοφορία
Η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω της οδού Σόλωνος. Δηλαδή, κάποιος που κατευθύνεται ανατολικά μέσω της Δελφών, στη Μάρκου Μπότσαρη θα στρίβει αριστερά και στη συνέχεια δεξιά στη Σόλωνος. Ακολούθως, θα στρίβει δεξιά στην Πέτρου Συνδίκα και αριστερά στη Δελφών. Αντίστροφη πορεία θα ακολουθούν αυτοί που κατευθύνονται προς το κέντρο.
Την πορεία αυτή θα ακολουθούν και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
«Σίγουρα θα υπάρχει χρονική επιβάρυνση κάποιων λεπτών στα δρομολόγια, όμως η επιβάρυνση αυτή πιστεύουμε ότι θα ενσωματωθεί στη συνολική διάρκεια της διαδρομής και έτσι δε θα έχουμε χαμένα δρομολόγια», σημειώνει ο υπεύθυνος συγκοινωνιακού σχεδιασμού του ΟΑΣΘ, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Σπανός.
Οι γραμμές του ΟΑΣΘ που θα ακολουθούν την παράκαμψη λόγω του κλεισίματος της οδού Δελφών, είναι: η γραμμή «3» που εκτελεί το δρομολόγιο «Α. Σ. ΙΚΕΑ – Ν. Σ. Σταθμός», μόνο στη μετάβαση προς το ΙΚΕΑ, η γραμμή «7» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Ιωάννης – Πανεπιστήμιο», η γραμμή «33» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Παντελεήμων – Βενιζέλου», μόνο στη μετάβαση προς το κέντρο, καθώς και η γραμμή «39», που εκτελεί το δρομολόγιο «Κηφισιά – Δικαστήρια», μόνο στη μετάβαση προς την Κηφισιά.
Οσο για το Νοσοκομείο Αφροδίσιων και Δερματικών Παθήσεων, η είσοδός του θα βρίσκεται στην οδό Χαλκιδικής. Στην οδό Δελφών πρόσβαση θα έχουν μόνο τα οχήματα εκτάκτων αναγκών, αλλά και οι πεζοί.
Πηγή: agelioforos.gr της ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Το κυκλοφοριακό χάος στην ανατολική Θεσσαλονίκη είναι δεδομένο, όπως και η ταλαιπωρία όσων μετακινούνται με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ που διέρχονται από την οδό Δελφών.
Η κυκλοφορία θα διεξάγεται για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες - επισήμως δέκα μήνες, όμως η ελληνική πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από τα επίσημα χρονοδιαγράμματα - μέσω της οδού Σόλωνος. Πρόκειται για ένα δρόμο στενό, ο οποίος «πνίγεται» από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Οι περισσότερες πολυκατοικίες της περιοχής δε διαθέτουν πιλοτές, ούτε υπάρχουν επαρκείς ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης ή θέσεις παρά την οδό. Ετσι, ακόμη κι αν η Τροχαία βρίσκεται εκεί νυχθημερόν, δύσκολα θα πάψει το κυκλοφοριακό κομφούζιο και κυρίως η ταλαιπωρία των περιοίκων.
Επιβαρυμένη περιοχή
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόκειται για μία από τις περιοχές που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συγκοινωνιολόγων, οι κάτοικοί της τα βράδια αναγκάζονται να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους ακόμη και σε απόσταση 300 μέτρων από το σπίτι τους, αφού προηγουμένως έχουν χάσει τουλάχιστον είκοσι λεπτά κόβοντας βόλτες γύρω γύρω.
«Ετσι όπως είναι δομημένη η Θεσσαλονίκη, ακόμη κι ένα στενάκι να κλείσει έχουμε πρόβλημα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν οδικό άξονα του μεγέθους της Δελφών», περιγράφει ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θάνογλου. Προσθέτει, ωστόσο, ότι ο δρόμος επιβάλλεται να κλείσει, αφού το μετρό πρέπει να γίνει με κάθε κόστος. Λέει, επίσης, ότι έχει γίνει εγκαίρως ο σχεδιασμός για τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν τα έργα, και επισημαίνει ότι μεγαλύτερη ταλαιπωρία θα υποστούν οι περίοικοι, οι οποίοι εκτός από την κίνηση, δε θα μπορούν να βρουν θέση στάθμευσης στη γειτονιά τους.
Αναγκαιότητα
Η επιλογή κλεισίματος της οδού Δελφών αποτελεί μονόδρομο για τους επιτελείς του μετρό, προκειμένου να μπορέσουν να κατασκευάσουν το σταθμό «Ανάληψη», παρότι στη σύμβαση προβλεπόταν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν πρόκειται να κλείσει ποτέ. Ωστόσο, αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αυτήν την ενέργεια, καθώς η οδός Δελφών είναι στενή και δε χωρούν τα μηχανήματα που απαιτούνται για την κατασκευή ενός σταθμού μετρό. Η εναλλακτική τους ήταν να... κόψουν τα μπαλκόνια των γύρω πολυκατοικιών, τα οποία στις αρχικές μελέτες δεν είχαν ληφθεί υπόψη (!).
Στο μεταξύ, το μετρό θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τα χαλαρά εδάφη της περιοχής, τα χειρότερα που έχει συναντήσει ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς, λόγω της στενότητας της οδού Δελφών, έχει μειωθεί το εύρος του σταθμού, με αποτέλεσμα οι δύο σήραγγες να συγκλίνουν πολύ. Τα προβλήματα αυτά, άλλωστε, αποτέλεσαν την αιτία της σημαντικότατης καθυστέρησης στην ανάπτυξη του εργοταξίου.
Οσο για τους εναπομείναντες καταστηματάρχες, αυτοί πλέον μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αφού η περιοχή της οδού Δελφών παρουσιάζει εικόνα ερήμωσης. Η κατάσταση που επικρατεί μεταξύ της Μάρκου Μπότσαρη και της Πέτρου Συνδίκα είναι τραγική, αφού στην αριστερή πλευρά της οδού Δελφών (με κατεύθυνση ανατολικά), έχουν απομείνει μόνο τρία ανοικτά μαγαζιά. Καλύτερα, σίγουρα όμως όχι καλά, είναι τα πράγματα στο απέναντι πεζοδρόμιο, όπου και εκεί τα περισσότερα μαγαζιά έχουν βάλει λουκέτο.
Η κυκλοφορία
Η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω της οδού Σόλωνος. Δηλαδή, κάποιος που κατευθύνεται ανατολικά μέσω της Δελφών, στη Μάρκου Μπότσαρη θα στρίβει αριστερά και στη συνέχεια δεξιά στη Σόλωνος. Ακολούθως, θα στρίβει δεξιά στην Πέτρου Συνδίκα και αριστερά στη Δελφών. Αντίστροφη πορεία θα ακολουθούν αυτοί που κατευθύνονται προς το κέντρο.
Την πορεία αυτή θα ακολουθούν και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
«Σίγουρα θα υπάρχει χρονική επιβάρυνση κάποιων λεπτών στα δρομολόγια, όμως η επιβάρυνση αυτή πιστεύουμε ότι θα ενσωματωθεί στη συνολική διάρκεια της διαδρομής και έτσι δε θα έχουμε χαμένα δρομολόγια», σημειώνει ο υπεύθυνος συγκοινωνιακού σχεδιασμού του ΟΑΣΘ, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Σπανός.
Οι γραμμές του ΟΑΣΘ που θα ακολουθούν την παράκαμψη λόγω του κλεισίματος της οδού Δελφών, είναι: η γραμμή «3» που εκτελεί το δρομολόγιο «Α. Σ. ΙΚΕΑ – Ν. Σ. Σταθμός», μόνο στη μετάβαση προς το ΙΚΕΑ, η γραμμή «7» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Ιωάννης – Πανεπιστήμιο», η γραμμή «33» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Παντελεήμων – Βενιζέλου», μόνο στη μετάβαση προς το κέντρο, καθώς και η γραμμή «39», που εκτελεί το δρομολόγιο «Κηφισιά – Δικαστήρια», μόνο στη μετάβαση προς την Κηφισιά.
Οσο για το Νοσοκομείο Αφροδίσιων και Δερματικών Παθήσεων, η είσοδός του θα βρίσκεται στην οδό Χαλκιδικής. Στην οδό Δελφών πρόσβαση θα έχουν μόνο τα οχήματα εκτάκτων αναγκών, αλλά και οι πεζοί.
Πηγή: agelioforos.gr της ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ