Internet: Τόσο σημαντικό όσο η τροφή και το νερό!

Σε μία προσπάθεια να προβάλει τον ρόλο που διαδραματίζει το διαδίκτυο στη ζωή μας, μία μελέτη που ανακοινώθηκε από τη Cisco κατέδειξε ότι ένας στους τρεις φοιτητές και νέους επαγγελματίες θεωρεί ότι το Internet είναι εξίσου σημαντικό με βασικές πηγές της ζωής όπως ο αέρας, το νερό, η τροφή και η στέγη.

Σύμφωνα με τη μελέτη 2011 Cisco Connected World Technology Report πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες στη μελέτη δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς Internet, ενώ το θεωρούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους - σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, πιο σημαντικό από το αυτοκίνητο, την έξοδο και τα πάρτι.

Αυτά και πολλά αποτελέσματα ακόμη προσφέρουν μία εικόνα του τρόπου σκέψης, των προσδοκιών και της συμπεριφοράς της επόμενης γενιάς εργαζομένων, καθώς και του τρόπου με τον οποίο θα επηρεαστούν η εταιρική επικοινωνία και η φορητότητα, οι τακτικές πρόσληψης, η διατήρηση ταλέντων και η εταιρική ασφάλεια.

Σημαντικά αποτελέσματα της έρευνας - Το Internet Πηγή Ζωής

Αέρας, Νερό, Internet: Περίπου ένας στους τρεις (33%) φοιτητές και εργαζόμενους που συμμετείχαν στη μελέτη σε παγκόσμιο επίπεδο πιστεύει ότι το Internet είναι εξίσου σημαντικό με τον αέρα, το νερό, την τροφή και τη στέγη. Περίπου οι μισοί (49% των φοιτητών και το 47% των εργαζομένων) πιστεύουν ότι είναι σημαντικό περίπου στον ίδιο βαθμό. Συνοψίζοντας, τέσσερις στους πέντε φοιτητές και νέους εργαζόμενους πιστεύουν ότι το Internet είναι ζωτικής σημασίας και τμήμα της καθημερινότητάς τους.

Η “καθημερινή τροφή”: Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες στη μελέτη (55% των φοιτητών και το 62% των εργαζομένων) δήλωσαν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς το Internet, και το θεωρούν “αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους”.


Ο νέος τρόπος να “κυκλοφορείς”: Εάν ήταν υποχρεωμένοι να επιλέξουν, η πλειοψηφία των φοιτητών σε παγκόσμιο επίπεδο -περίπου δύο στους τρεις (64%)- θα επέλεγε τη σύνδεση με το Internet αντί για το αυτοκίνητο.

Ο νέος τρόπος κοινωνικοποίησης: Internet αντί για Αγάπη και Φιλία;


Η πρώτη αγάπη: Δύο στους πέντε φοιτητές κολλεγίων που συμμετείχαν στη μελέτη σε παγκόσμιο επίπεδο (40%) δήλωσαν ότι το Internet είναι πιο σημαντικό για εκείνους από το ραντεβού, την έξοδο με φίλους ή τη μουσική.

Social Life 2.0: Ενώ οι προηγούμενες γενιές προτιμούσαν την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, η επόμενη γενιά παρουσιάζει μία στροφή στην online επικοινωνία. Πάνω από ένας στους τέσσερις φοιτητές σε παγκόσμιο επίπεδο (27%) δήλωσαν ότι το να είναι συνδεδεμένοι με το Facebook είναι πολύ σημαντικότερο από το να πηγαίνουν σε πάρτι, να βγαίνουν ραντεβού, να ακούνε μουσική ή να βγαίνουν με φίλους. Σε κάποιες χώρες, η σύνδεση με το Facebook θεωρήθηκε προτεραιότητα, ακόμη περισσότερο και από το να συχνάζει κανείς με φίλους…

Η χρήση κινητών συσκευών για την πρόσβαση στα δεδομένα … και το τέλος της τηλεόρασης και των εφημερίδων;


Η σημασία των φορητών συσκευών: Τα δύο τρίτα των φοιτητών και περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους (58%) θεωρούν τη φορητή συσκευή (laptop, smartphone, tablet) ως “την πιο σημαντική τεχνολογία στη ζωή τους”.

Σταθερή αύξηση των smartphones: Τα smartphones φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν τα desktops ως το πλέον κυρίαρχο εργαλείο σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το 19% των φοιτητών θεωρεί ότι είναι η πιο σημαντική συσκευή που χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση, σε σύγκριση με 20% για τα desktops. Το αποτέλεσμα αυτό αναζωπυρώνει τη συζήτηση για την ανάγκη ύπαρξης γραφείου, σε σύγκριση με την ικανότητα σύνδεσης με το Internet και την εργασία από οποιοδήποτε σημείο, όπως για παράδειγμα από το σπίτι ή από δημόσιους χώρους. Σύμφωνα με τη μελέτη του 2010, τρεις στους πέντε εργαζόμενους σε παγκόσμιο επίπεδο (60%) δήλωσαν ότι το γραφείο δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να είναι παραγωγικοί.

Η “πτώση” της τηλεόρασης: Και οι δύο μελέτες καταδεικνύουν ότι η κυριαρχία της τηλεόρασης μειώνεται μεταξύ των φοιτητών και των νέων εργαζομένων προς χάριν φορητών συσκευών, όπως laptops και smartphones. Σε παγκόσμιο επίπεδο, λιγότερο από ένας στους 10 φοιτητές (6%) και εργαζόμενους (8%) δήλωσαν ότι η τηλεόραση είναι η πιο σημαντική συσκευή στην καθημερινότητά τους.

Το αδιέξοδο του Τύπου: Μόνο ένας στους 25 φοιτητές και εργαζόμενους (4%) που συμμετείχαν στη μελέτη σε παγκόσμιο επίπεδο θεωρούν την εφημερίδα το πιο σημαντικό εργαλείο για την πρόσβαση στην ενημέρωση.

Εξοικονόμηση δέντρων: Δύο στους πέντε φοιτητές (21%) έχουν παραπάνω από δύο έτη να αγοράσουν ένα κανονικό βιβλίο (όχι εκπαιδευτικά βιβλία) σε βιβλιοπωλείο – ή δεν έχουν αγοράσει καθόλου.

Η επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης – και ο περισπασμός της προσοχής στην καθημερινή ζωή.

Επικοινωνία μέσω Facebook: Περίπου εννέα στους 10 φοιτητές (91%) και εργαζόμενους (88%) σε παγκόσμιο επίπεδο δήλωσαν ότι διαθέτουν λογαριασμό στο Facebook – από αυτούς το 89% των φοιτητών και το 73% των εργαζομένων συνδέεται με το Facebook τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι συνδέεται με τον προσωπικό του λογαριασμό τουλάχιστον πέντε φορές την ημέρα.

Online διακοπή ή παρεμπόδιση; Οι φοιτητές ανέφεραν online παρεμβάσεις από IM, ενημερώσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τηλεφωνικές κλήσεις κατά τη διάρκεια εκπόνησης των project ή της εργασίας τους για το σπίτι. Περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (84%) φοιτητές ανέφεραν ότι διακόπτεται η ροή της εργασίας τους τουλάχιστον μία φορά κάθε μία ώρα. Περίπου ένας στους πέντε φοιτητές (19%) ανέφερε διακοπή της εργασίας του έξι φορές ή και περισσότερο – τουλάχιστον μία φορά κάθε 10 λεπτά κατά μέσο όρο. Ένας στους 10 (12%) δήλωσε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί πόσες φορές διέκοψε κατά τη διάρκεια εκπόνησης ενός project.

Εργασία σημαίνει ζωή: Επτά στους 10 εργαζόμενους “έγιναν φίλοι” με τους managers και/ή τους συναδέλφους τους στο Facebook, γεγονός που αποδεικνύει την κατάρρευση των στεγανών ανάμεσα στην εργασία και στην ιδιωτική ζωή. Οι HΠΑ διαθέτουν χαμηλότερο ποσοστό εργαζομένων που είναι φίλοι με τους managers και τους συναδέλφους τους –περίπου ένας στους τέσσερις (23%) – αν και δύο στους πέντε είναι φίλοι με τους συναδέλφους τους (40%).

Το δέντρο της εργασίας: Από τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν το Twitter, περισσότεροι από δύο στους τρεις (68%) παρακολουθούν τη δραστηριότητα στο Twitter είτε των manager είτε των συναδέλφων τους. Το 42% παρακολουθεί και τα δύο, ενώ το ένα τρίτο (32%) προτιμάει να κρατά ιδιωτική την προσωπική του ζωή.
Πηγή: neo2.gr