Ενώ οι εργασίες έχουν σχεδόν σταματήσει και οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται καθημερινά ώντας απλήρωτοι, έρχεται η παρακάτω δήλωση να μας δώσει ελπίδα..!
Τη διαβεβαίωση ότι ο βασικός κορμός του μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2016, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η ανάδοχος εταιρεία ΑΕΓΕΚ θα τηρήσει της δεσμεύσεις της, έδωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Χρήστος Τσίτουρας.
Τόνισε δε, μετά τη λήξη της σύσκεψης που συγκάλεσε στη Θεσσαλονίκη ο υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σίμος Σιμόπουλος, ότι σε περίπτωση που η ανάδοχος εταιρεία δεν δείξει την αιτούμενη φερεγγυότητα στα λεγόμενά της, είναι έτοιμος να κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία που απαιτείται.
Σημείωσε ότι η επιβράδυνση των εργασιών στο έργο το τελευταίο διάστημα, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας του αναδόχου ΑΕΓΕΚ, λόγω του ότι έκλεισαν οι κρουνοί των τραπεζών. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, οι εργασίες στο έργο ξεκινούν και πάλι να εντείνονται, καθώς όπως είπε, ο ανάδοχος διαβεβαίωσε ότι βρέθηκαν τα χρήματα για τη συνέχιση του project.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Τσίτουρας επεσήμανε ότι οι αρχαιολογικές εργασίες κατά μήκους του έργου πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του 2012, ενώ τόνισε ότι εντός των επόμενων ημερών λύνεται το ζήτημα του Παπαφείου και στο προσεχές διάστημα θα ξεπεραστούν και κάποια άλλα ζητήματα που εκκρεμούν.
Σε ό,τι αφορά το θέμα με τους εργαζομένους που είναι απλήρωτοι από τον Μάιο, ο κ. Τσίτουρας υπογράμμισε ότι παρόλο που η Αττικό Μετρό δεν έχει οφειλές, ωστόσο, κατέβαλλε ήδη δεδουλευμένα ενός μήνα και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα «κλείσει» οριστικά το θέμα με τους μισθούς των μηνών Απριλίου και Μαΐου. «Η Αττικό Μετρό εγγυάται ότι στο εξής οι μισθολογικές σχέσεις θα είναι διαφορετικές από ότι στο παρελθόν», υπογράμμισε ο κ. Τσίτουρας χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι είναι εσφαλμένη η εντύπωση κάποιων ότι το έργο δεν προχωρά και τόνισε ότι η εταιρεία διαθέτει εγκεκριμένη χρηματοδότηση μέχρι την ολοκλήρωση του project, τόσο από Ευρωπαϊκά προγράμματα, όσο και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Από την πλευρά του, ο κ. Σιμόπουλος συνέστησε σύνεση και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους με την υλοποίηση του έργου, να υπερβάλλουν και τους εαυτούς τους εάν χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν υπάρχουν περιθώρια για να μην γίνει το έργο». Εξέφρασε δε, την ελπίδα από την επόμενη εβδομάδα να πληροφορείται από τον έντυπο τύπο για τις θετικές εξελίξεις στο θέμα του μετρό Θεσσαλονίκης και να μην πληροφορηθεί πάλι για προβλήματα.
Ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων και συγκεκριμένα των τεχνικών, στο μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κόκκινος, τόνισε ότι βλέπει θετικά την πρόταση της εταιρείας να επιστρέψουν στη θέση τους, σταματώντας την επίσχεση εργασίας, αφού θα αποπληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα τους μέχρι τέλος του μήνα, σημείωσε ωστόσο, ότι αυτό θα αποφασιστεί από τη γενική συνέλευση αύριο στις 7 το πρωί. Πάντως, ο κ. Κόκκινος ανέφερε ότι 18 εργαζόμενοι δεν πληρώνονται, αφού φαίνεται στα χαρτιά ότι εργάζονται σε άλλα έργα της Εγνατίας και Ιόνιας οδού και ζήτησε τη λύση του συγκεκριμένου θέματος. Μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι την τελευταία διετία το έργο δεν προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς λόγω έλλειψης πρώτων υλών, ενώ τόνισε ότι το τελευταίο τρίμηνο παρουσιάζει πλήρης καθίζηση.
Την αποφασιστικότητά του να πιέσει όσο χρειαστεί για να μην παύσει και πάλι η μηχανή του μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, τονίζοντας ότι η κατάσταση με το μετρό έφτασε στο «μη περαιτέρω».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στις δηλώσεις του, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι στη σύσκεψη αποφασίστηκε να συσταθεί ένα συντονιστικό συμβούλιο που ανά μήνα θα εξετάζει την πορεία του έργου και θα παρεμβαίνει σε όποια προβλήματα δημιουργούν καθυστερήσεις. Ο δήμος Θεσσαλονίκης πάντως, όπως είπε, θα ξεκινήσει τη διαδικασία για την παράκτια συγκοινωνία και το τραμ, έτσι ώστε εντός της επόμενης τετραετίας το πολύ να έχουν οι Θεσσαλονικείς τέσσερα μέσα μεταφοράς, εκτός του μετρό και τα λεωφορεία.
Πηγή: agelioforos.gr