Απέραντο παράνομο πάρκιγκ!!


Εκατοντάδες καθημερινά τα παράνομα σταθμευμένα Ι।Χ., πέριξ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, περίπου 800 οι κλήσεις στο πρώτο δίμηνο του 2011, αλλά άδειος ο υπόγειος χώρος στάθμευσης...
Σε απέραντο παράνομο πάρκιγκ έχει μετατραπεί η περιοχή πέριξ του νέου δημαρχιακού μεγάρου. Την ίδια ώρα ο υπόγειος χώρος στάθμευσης του δημαρχείου, δυναμικότητας 851 θέσεων, παραμένει σχεδόν άδειος.
Έως τον περασμένο Αύγουστο, οπότε άρχισε να λειτουργεί το νέο δημαρχείο, η κατάσταση στην περιοχή ήταν απολύτως ελεγχόμενη. Προϊόντος του χρόνου όμως τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα συνεχώς πολλαπλασιάζονταν, για να φτάσουν σήμερα να είναι εκατοντάδες καταλαμβάνοντας κάθε πιθανό αλλά και απίθανο χώρο. Από τα πεζοδρόμια και τις διαβάσεις πεζών ή τις ράμπες αναπήρων έως το πεζοδρόμιο αλλά και μέρος του αύλειου χώρου του Βυζαντινού Μουσείου. Πέρα από τις αυτονόητες δυσκολίες στη διέλευση των πεζών και κυρίως των ΑμΕΑ πρόβλημα προκαλείται και στη διέλευση των αυτοκινήτων, καθώς δρόμοι διπλής κατεύθυνσης απομένουν με μόνον μία λωρίδα κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθημερινά μποτιλιαρίσματα, εκνευρισμοί και καβγάδες μεταξύ των οδηγών. Μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα για τα τουριστικά λεωφορεία, κυρίως αυτά που μεταφέρουν επισκέπτες στα δύο γειτονικά μουσεία (Βυζαντινό και Αρχαιολογικό), καθώς συχνά μπλοκάρονται και ακινητοποιούνται επί πολλή ώρα.
Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί το τελευταίο δίμηνο, καθώς οι επισκέπτες στο νέο δημαρχείο διαρκώς αυξάνουν. Σε αυτό συνετέλεσε και η λειτουργία του τμήματος Πολεοδομίας για τη νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων, το οποίο επισκέπτονται καθημερινά δεκάδες πολίτες. Η κατάσταση φτάνει στο μη περαιτέρω, όταν στους καθημερινούς τακτικούς επισκέπτες του δημαρχείου προστίθενται και έκτακτοι, όπως για παράδειγμα οι εκατοντάδες άνεργοι που κατέθεσαν τα χαρτιά τους για τις 912 θέσεις συμβασιούχων στο δήμο.
Άδειο το πάρκιγκ. Την ίδια ώρα ο υπερσύγχρονος υπόγειος χώρος στάθμευσης του δημαρχείου παραμένει σχεδόν άδειος. Διαθέτει 851 θέσεις, εκ των οποίων οι 143 έχουν παραχωρηθεί στο δήμο, ο οποίος τις διαθέτει για τις ανάγκες του πολιτικού προσωπικού (δήμαρχος, αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι κ.ά.), για τη στάθμευση των περιπολικών της δημοτικής αστυνομίας κ.ο.κ. Τις υπόλοιπες 708 θέσεις τις διαχειρίζεται, βάσει σχετικής σύμβασης, για μία δεκαετία η “Δομοτεχνική Α.Ε.”. Σύμφωνα με πληροφορίες η μελέτη βιωσιμότητας για το συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης προέβλεπε περίπου 1.200 εισόδους καθημερινά. Αντ’ αυτού οι είσοδοι που καταγράφονται σήμερα είναι μόλις 350 παρά τις αρκετά ελκυστικές τιμές (2 ευρώ για το πρώτο μισάωρο -που αφορά κυρίως τους επισκέπτες του δημαρχείου- 3,4 ευρώ η πρώτη ώρα και 0,80 ευρώ κάθε επόμενη ώρα, 17,2 ευρώ το 24ωρο και 150 ευρώ ο μήνας). Ειδικό πακέτο προσφοράς (100 ευρώ το μήνα) υπάρχει για τους δημοτικούς υπαλλήλους, ωστόσο από τις περίπου 130 μόνιμες θέσεις στάθμευσης που έχουν παραχωρηθεί έως σήμερα μόλις δεκατρείς ανήκουν σε υπαλλήλους του δημαρχείου. Σύμφωνα με πληροφορίες κατά τις πρώτες εβδομάδες που το πάρκιγκ ήταν δωρεάν ο αριθμός των εισόδων Ι.Χ. ξεπερνούσε τις 700, παρότι ήταν καλοκαίρι και ελάχιστοι γνώριζαν για τη λειτουργία του σταθμού.
Αστυνόμευση. Η υπολειτουργία του πάρκιγκ έχει οικονομικές επιπτώσεις και στο δήμο, καθώς αυτός εισπράττει το 20% των εσόδων. Οι ιθύνοντες του χώρου στάθμευσης έχουν στείλει μάλιστα δύο επιστολές προς τη διοίκηση του δήμου, ζητώντας να υπάρξει έλεγχος των παράνομων σταθμεύσεων. Σύμφωνα με τον Θέμη Χαρίση, εντεταλμένο σύμβουλο στη δημοτική αστυνομία, “καθημερινά δύο δημοτικοί αστυνόμοι και ένα περιπολικό ελέγχουν την περιοχή”. Ο ίδιος σημειώνει ότι στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου διαπιστώθηκαν περί τις 800 παραβάσεις (630 κλήσεις σε Ι.Χ., 100 κλήσεις σε δίκυκλα και 45 αφαιρέσεις πινακίδων). Επειδή όμως το πρόβλημα δεν λύνεται, η διοίκηση του δήμου σχεδιάζει να τοποθετήσει ειδικά πασσαλάκια στα πεζοδρόμια ολόκληρου του οικοδομικού τετραγώνου, για να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση. ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΗΛΙΑΔΗ www.makthes.gr