Πέντε τρόποι για την αξιοποίηση του τρένου από τον δήμο Θεσσαλονίκης!!


Πέντε προτάσεις για την αξιοποίηση του σιδηρόδρομου σε σχέση με τον δήμο Θεσσαλονίκης κατέθεσε ο επικεφαλής της παράταξης “Ενεργοί Πολίτες - Οικολογία στην Πράξη” Χρήστος Μάτης σε συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.

Οι προτάσεις και οι θέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ως εξής:
1. Η χρησιμοποίηση του σιδηροδρόμου για τις οργανωμένες εκδρομές που διοργανώνουν οι φορείς του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως τα ΚΑΠΗ. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος απάντησε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να μπορεί να είναι χρήσιμη σε τέτοιες δραστηριότητες και θα ήταν χαρά της να παράσχει τη βοήθειά της.
2. Η αξιοποίηση του εξοπλισμού του οργανισμού σε κλινάμαξες, στο πλαίσιο του τουριστικού ανοίγματος, που προωθεί ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης με την αγορά της Κωνσταντινούπολης.
3. Η επαναδραστηριοποίηση των κλιναμαξών προς Αθήνα. Ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφερε ότι οι κλινάμαξες μπορούν να επαναδιατεθούν για τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Κωνσταντινούπολης και είναι έτοιμος να κάνει τη σχετική συνεννόηση με το αντίστοιχο τουρκικό δίκτυο. Όσον αφορά για τις κλινάμαξες προς και από την Αθήνα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος διατύπωσε τη θέση του ότι ο χρόνος πλέον ανάμεσα στις δύο πόλεις είναι μικρός και δεν προσφέρεται, όμως τα βαγόνια - κλινάμαξες θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πλαίσιο της αναβάθμισης της Θεσσαλονίκης ως σιδηροδρομικού κόμβου, με διασυνδέσεις από και προς τις άλλες βαλκανικές πρωτεύουσες, Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια, Βουκουρέστι και Κωνσταντινούπολη.
4. Η χρησιμοποίηση του δικτύου του οργανισμού για τη μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλικών προς τα κέντρα διαλογής, που βρίσκονται εκεί που υπάρχει γραμμή. Η απάντηση στο αίτημα αυτό ήταν ότι ο ΟΣΕ έχει εγκαταστάσεις στη Θεσσαλονίκη, είτε στη Μενεμένη, είτε στον εμπορικό σταθμό, όπου θα μπορούσαν να συλλέγονται τα ανακυκλώσιμα υλικά και να μεταφέρονται στο κέντρο διαλογής εφόσον αυτό είναι κοντά στο δίκτυό του.
5. Η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου στο πλαίσιο της προώθησης του οικοτουρισμού για τη μετάβαση σε σημαντικές περιβαλλοντικά περιοχές, όπως οι υγρότοποι, που ενδιαφέρουν και σχολεία. Θέση του διευθύνοντος συμβούλου είναι ότι ο οργανισμός μπορεί να έχει τέτοιες υπηρεσίες και με χαρά θα εξυπηρετήσει ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τέτοιες δραστηριότητες. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να συνεχίσει να λειτουργεί η γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα.
“Είναι γνωστό ότι η ενίσχυση του σιδηροδρόμου είναι επιλογή μας, γιατί είναι ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς τα περιβάλλον। Στο πλαίσιο αυτό θέσαμε στον κ. Ζηλιασκόπουλο συγκεκριμένες προτάσεις, που μπορούν να είναι χρήσιμες στη Θεσσαλονίκη, τουριστικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά”, υπογράμμισε ο κ. Χρήστος Μάτης, μετά τη συνάντηση το περασμένο Σάββατο, προσθέτοντας ότι “τουριστικά ο σιδηρόδρομος είναι πολύ πιο ευχάριστος από τη μετάβαση οδικώς, περιβαλλοντικά δεν επιβαρύνει, ενώ οικονομικά κοστίζει πολύ λιγότερο. Η μετακίνηση από και προς την Κωνσταντινούπολη και τις άλλες βαλκανικές μεγαλουπόλεις, όπως και οι εντός Ελλάδας εκδρομές, θα προσελκύσουν νέους επιβάτες, θα είναι πιο άνετες και θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας”. Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ενημέρωσε χθες τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, σχετικά με την συνάντηση.
www.makthes.gr