Προσπάθεια Μπουτάρη για λύση και κατασκευή του σταθμού ΠΑΠΑΦΗ


Η κατασκευή του σταθμού ΠΑΠΑΦΗ η οποία εκκρεμεί λόγω της προσφυγής στο ΣτΕ του Μητροπολίτη Άνθιμου έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και στο Υπουργείο Υποδομών και την Αττικό Μετρό. Η ζημιά που έχει ήδη προκληθεί από την καθυστέρηση υπολογίζεται σε 15.000.000 ευρώ ενώ και οι δύο πλευρές προς το παρόν φαίνονται αμετακίνητες.

Με δημοσίευμα της makthes.gr παρουσιάζεται η παρέμβαση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κου Μπουτάρη ο οποίος θέλοντας να λειτουργήσει πυροσβεστικά και προς όφελος της πόλης φυσικά δείπνησε πριν δύο εβδομάδες με τον πρόεδρο του Παπάφειου και Μητροπολίτη της πόλης κο Άνθιμο.
Εκεί συμφωνήθηκε να γίνει κοινή συνάντηση μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Δήμου και του Παπάφειου ιδρύματος με τη συμμετοχή του κου Άνθιμου. Στόχος η εξεύρεση λύσης που θα ξεμπλέξει την κατασκευή του σταθμού και θα αρχίσουν οι εργασίες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο κος Μπουτάρης διεμήνυσε στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης πως είναι διατεθειμένος να φτάσει στο ΣτΕ υπερασπιζόμενος την Αττικό Μετρό και την πόλη. Από το σταθμό ΠΑΠΑΦΗ υπολογίζεται πως θα εξυπηρετείται μια περιοχή που κατοικούν περισσότεροι από 100.000 πολίτες ενώ η απώλεια του σταθμού θα σημάνει και οικονομική ζημιά για τη λειτουργία του Μετρό στην πόλη.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε: "Εγώ είμαι υποχρεωμένος, σαν δήμαρχος Θεσσαλονίκης, και το είπα και στον δεσπότη, να κάνω προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπέρ των θέσεων της ?Αττικό Μετρό?, διότι αυτή η καθυστέρηση που προκύπτει από την προσφυγή θίγει τα συμφέροντα της πόλης", τόνισε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται ότι το "Παπάφειο" έχει προσφύγει στο ΣτΕ ζητώντας την ακύρωση της απόφασης περί αναγκαστικής απαλλοτρίωσης και προσωρινής κατάληψης χώρου του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο μετροπόντικας να περάσει από την περιοχή του σταθμού χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες και θα απαιτηθεί καθαίρεση τμήματος των σηράγγων για να είναι δυνατή η ολοκλήρωση του σταθμού και η σύνδεση του με το δίκτυο του Μετρό.
Είναι μια πανομοιότυποη περίπτωση με το σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ του Μετρό της Αθήνας που κατασκευάστηκε κατόπιν εορτής λόγω αντιδράσεων από το Δήμο Αγίας Παρασκευής (το έτος 2000). Η κατασκευή του «κατόπιν εορτής» προκάλεσε 7μηνη διακοπή σε ένα ολόκληρο τμήμα της γραμμής προκαλώντας ζημιά εκατομμυρίων ευρώ και την ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων επιβατών του Μετρό.
Στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχει ακόμα ικανό χρονικό διάστημα και αν βρεθεί λύση να γίνει η κατασκευή πριν ξεκινήσει η λειτουργία της γραμμής που υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει το 2015.


View Larger Map
Πηγή: ypodomes.com