Το 2015 ολοκληρώνεται η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης και μέχρι το τέλος του ίδιου χρόνου και η επέκταση της Καλαμαριάς, ενημέρωσε τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, απαντώντας σε σχετική επερώτηση των βουλευτών της ΝΔ, Θ. Καράογλου, Κ. Γκιουλέκα, Στ. Καλαφάτη, Γ. Ιωαννίδη, Σάββα Αναστασιάδη - την οποία συνυπέγραψε ο γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Κ. Τασούλας - με την οποία κατηγόρησαν στην κυβέρνηση για μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας των οποίων το έργο καρκινοβατεί.
Κύριο επιχείρημα των επερωτώντων βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που εκλέγονται στην Α'Α και Β'Α Περιφέρεια της Θεσσαλονίκης ήταν ότι το Μετρό, το οποίο ξεκίνησε επί διακυβέρνησης της ΝΔ το 2006, παρά τον επί 20 χρόνια εμπαιγμό από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, δεν προχωρεί και φαίνεται ότι τοποθετείται στο τέλος των προτεραιοτήτων της σημερινής κυβέρνησης, αφού η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της πρώτης γραμμής μεταφέρεται συνεχώς.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά. Λύθηκαν σύνθετα τεχνικά θέματα κάθε μορφής» τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σε πέντε νέα εργοτάξια, στα οποία θα απασχοληθούν 600 άτομα, σε μελλοντικούς σταθμούς ξεκινά δράση και συγκεκριμένα: άμεσα η Ανάληψη, τον Ιούνιο Σιδηροδρομικός Σταθμός, τον Ιούλιο Παπάφειο, το Φθινόπωρο Πατρίκιος και Συντριβάνι. «Θα κάνουμε τα πάντα για να μην έχει την τύχη της υποθαλάσσιας ζεύξης, που ναυάγησε στα ρηχά του Θερμαϊκού. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα αφήσουμε να εκτροχιαστεί. Αυτό είναι το βασικότερο έργο της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε ο Δ. Ρέππας.
Ειδικότερα σημείωσε ότι η εταιρεία επιδεικνύει συνέπεια και ταχύτητα για την εξέλιξη του έργου αυτού, ενώ ταυτοχρόνως προωθεί την ωρίμανση της επέκτασης στις δυτικές συνοικίες ευρισκόμενη σε διαβούλευση με τους Δημάρχους της περιοχής. Όπως γνωστοποίησε, έχει ήδη ξεκινήσει προμελέτη αρχαιολογικών ευρημάτων και στόχος είναι η δημοπράτηση να γίνει με οριστική μελέτη ώστε να ξεκινήσει το έργο χωρίς βάρη με καθαρό ορίζοντα «κάτι» που - όπως συμπλήρωσε ο υπουργός - κάνουμε και για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής 4 (γραμμή V) στην Αθήνα. Επισήμανε ακόμη ότι το Μετρό είναι σε διαρκή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, την Περιφέρεια και το Δήμο, έχει ολοκληρωθεί η αναγνωριστική χάραξη για ένα πλήρες δίκτυο γραμμών του Μετρό μήκους 33 χλμ, που μέσα σε μια δεκαετία τόσο προς τα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο μπορεί να ολοκληρωθεί και να καλύψει το σύνολο των αναγκών του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Οι επερωτώντες
Ο πρώτος επερωτών βουλευτής, Θ. Καράογλου υποστηρίζοντας την επίκαιρη επερώτηση του κόμματός του ανέφερε ότι οι λόγοι που οδήγησαν στην κατάθεσή της είναι η κραυγή αγωνίας και απελπισίας που εκφράζει ο λαός της Θεσσαλονίκης, οι πολίτες, οι επαγγελματίες, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες την οποία «δεν αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση και δεν την αφουγκράζονται οι αρμόδιοι υπουργοί». «Η πορεία υλοποίησης του Μετρό έχει εξελιχθεί σε ένα ψυχολογικό θρίλερ για γερά νεύρα», είπε και ως ενδεικτικά παραδείγματα των καθυστερήσεων ανέφερε ότι οι δύο μετροπόντικες «κάθονται» με άγνωστο το χρονοδιάγραμμα επανέναρξης των εργασιών, τα αρχαιολογικά προβλήματα παραμένουν έντονα, οι απαλλοτριώσεις δεν προχωρούν με τους ρυθμούς που θα έπρεπε να προχωρήσουν.
Ο Κώστας Γκιουλέκας, έκανε λόγο για αντικρουόμενες απόψεις εκ μέρους των συναρμοδίων υπουργών αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου κι ανέφερε πως η σημερινή κατάσταση με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα έχει κάνει αφόρητη τη ζωή στην πόλη. «Ακούμε τώρα ότι ξαφνικά θα υπογραφεί και ένα μνημόνιο με τους αρμόδιους φορείς. Ελπίζουμε αυτό το Μνημόνιο να μην είναι σαν εκείνο το μνημόνιο, το οποίο μας έχει φέρει σε αυτή τη δεινή οικονομική κατάσταση», είπε.
Ο Σταύρος Καλαφάτης, μίλησε για ένα έργο του οποίου σήμερα η πορεία υλοποίησής του, όσον αφορά στην κατασκευή των σταθμών, περιορίζεται στο 50% των εργοταξίων, η προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης για μεταφορά της διοίκησης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη που παραμένει ανεκπλήρωτη ενώ υπάρχει μια σειρά μνημονίων ταυτόχρονα όμως οι καταστηματάρχες πλήττονται από την εκτέλεση του έργου και βρίσκονται στα όριά τους και η κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα βεβαρημένη. «Η κυβέρνηση έχασε πολύτιμο χρόνο στο να αναλωθεί κυρίως σε κινήσεις, αν θέλετε, επικοινωνιακού περιεχομένου» είπε.
Ο Γιάννης Ιωαννίδης σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την ανακούφιση των Θεσσαλονικέων και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και δεν έχει εντάξει το έργο αυτό στις προτεραιότητές της «η ολιγωρία δε δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν επιθυμεί την ολοκλήρωση του έργου και είναι ξεκάθαρο ότι προτιμά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και να εξασφαλίσει την ανανέωση της ανοχής της».
Ο Σάββας Αναστασιάδης χαρακτήρισε «παραφιλολογία και ρητορεία» «τα περί προβλημάτων που άφησαν οι προηγούμενοι» και ζήτησε από την κυβέρνηση να μην αναζητεί άλλες δικαιολογίες και άλλα άλλοθι. Καταλόγισε δε μεθοδεύσεις «που αποδεικνύουν ότι ποτέ δεν πίστεψε αυτό το έργο κι εκτίμησε ότι εάν μπορούσε να το σταματήσει η κυβέρνηση ίσως να το έκανε.
Απάντηση Δ. Ρέππα
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας επέστρεψε την κριτική στη ΝΔ λέγοντας ότι από τη στιγμή που κόπηκαν οι κορδέλες το 2006 επί κυβέρνησης Καραμανλή, το έργο και οι μετροπόντικες έπεσαν σε ύπνωση, ενώ απευθυνόμενος προς τους επερωτώντες βουλευτές είπε πως η επιλογή να χρησιμοποιηθεί η οδός του κοινοβουλευτικού ελέγχου απαιτεί και πολιτικό θάρρος αφού - ανατρέχοντας στο ιστορικό του έργο από το 1990 - ανέφερε ότι η κρίση που ταλανίζει αυτό το έργο για κάποια χρόνια έχει τη ρίζα της σε απολύτως άστοχες επιλογές που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ. Σχετικά με το έργο κατά την προηγούμενη κυβέρνηση ο κ. Ρέππας είπε πως παρήλθε χρόνος χωρίς το έργο να ωριμάσει: Υπογράφηκε η σύμβαση στις 7/4/2006 με συμβατικό χρόνο περαίωσης την 2/10/2012, οι πραγματικές εργασίες ξεκίνησαν με καθυστέρηση 450 ημερών από τη συμβατική προθεσμία, στις 20/10/2007 κόπηκαν οι κορδέλες και επιδείχθηκαν τα ΤΒΜ, τα οποία όμως πρωτοχρησιμοποιήθηκαν στις 19/1/2009.
Αναφορικά με την πορεία του έργου την τελευταία περίοδο ο υπουργός ανέφερε ότι η πρόοδος είναι αλματώδης παρά τα προβλήματα καθώς μέσα στον τελευταίο χρόνο οι απορροφήσεις έφτασαν μέχρι σήμερα τα 220 εκατ. ευρώ και το φυσικό αντικείμενο έφθασε στο περίπου 23% του συνολικού.
Βολές εναντίον και των δύο μεγάλων κομμάτων για την καθυστέρηση του έργου εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, ο οποίος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη ακούει για Μετρό αλλά Μετρό δεν βλέπει. Επίσης κατηγόρησε την κυβέρνηση για την οικονομική της πολιτική λέγοντας μάλιστα ότι ο ίδιος «δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία σε κείνους που απέτυχαν».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Πρωτόπαπας, ζήτησε να κουβεντιάσουν όλες οι πτέρυγες και τόνισε «κάθε έργο γίνεται με πολλές κυβερνήσεις, δεν πρέπει να απαξιώνουμε το έργο καμιάς».
Ο Μ. Κεφαλογιάννης (ΝΔ) είπε προς την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ: «Δεν μπορούσατε να προχωρήσετε τη δεκαετία του '90. Κοιμόσασταν. Εμείς κάναμε μία προσπάθεια το 2006. Προχώρησε το έργο. Εσείς 20 μήνες μετά τι είστε σε θέση να μας πείτε;».
Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Αγγελος Τζέκης είπε πως και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ έχει αποδείξει ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα επιχειρηματοκατασκευαστικά συμφέροντα.
«Οποιαδήποτε παράταση του έργου το θέτει σε κίνδυνο το ίδιο το έργο. Η καθυστέρηση κατά δύο χρόνια συμπαρασύρει όλο το εμπορικό κέντρο στο χάος και κυκλοφοριακό» ανέφερε ο Αγγ. Κολοκοτρώνης (ΛΑΟΣ).
Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, αφού ανέφερε ότι και το ζήτημα της χρηματοδότησης που αντιμετώπισε πρόβλημα η κυβέρνηση αυτή κατάφερε να το επιλύσει, κάλεσε τους εκπροσώπους όλων των κομμάτων να συμφωνήσουν για την σύσταση μιας διακομματικής Επιτροπής η οποία θα συναντάται κάθε έναν - δύο μήνες στα γραφεία της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη για πλήρη και αναλυτική ενημέρωση, μαζί με τους φορείς της πόλης. Ο κ. Μαγκριώτης κατέληξε προαναγγέλλοντας την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας όλων των φορών της Θεσσαλονίκης για να λυθούν από κοινού τα προβλήματα, «για να προβάλουμε την πόλη που θα έχει Μετρό -πράγμα πολύ σημαντικό διεθνώς- και για να αναδείξουμε τον πολιτιστικό μας πλούτο».
Κύριο επιχείρημα των επερωτώντων βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που εκλέγονται στην Α'Α και Β'Α Περιφέρεια της Θεσσαλονίκης ήταν ότι το Μετρό, το οποίο ξεκίνησε επί διακυβέρνησης της ΝΔ το 2006, παρά τον επί 20 χρόνια εμπαιγμό από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, δεν προχωρεί και φαίνεται ότι τοποθετείται στο τέλος των προτεραιοτήτων της σημερινής κυβέρνησης, αφού η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της πρώτης γραμμής μεταφέρεται συνεχώς.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά. Λύθηκαν σύνθετα τεχνικά θέματα κάθε μορφής» τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σε πέντε νέα εργοτάξια, στα οποία θα απασχοληθούν 600 άτομα, σε μελλοντικούς σταθμούς ξεκινά δράση και συγκεκριμένα: άμεσα η Ανάληψη, τον Ιούνιο Σιδηροδρομικός Σταθμός, τον Ιούλιο Παπάφειο, το Φθινόπωρο Πατρίκιος και Συντριβάνι. «Θα κάνουμε τα πάντα για να μην έχει την τύχη της υποθαλάσσιας ζεύξης, που ναυάγησε στα ρηχά του Θερμαϊκού. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα αφήσουμε να εκτροχιαστεί. Αυτό είναι το βασικότερο έργο της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε ο Δ. Ρέππας.
Ειδικότερα σημείωσε ότι η εταιρεία επιδεικνύει συνέπεια και ταχύτητα για την εξέλιξη του έργου αυτού, ενώ ταυτοχρόνως προωθεί την ωρίμανση της επέκτασης στις δυτικές συνοικίες ευρισκόμενη σε διαβούλευση με τους Δημάρχους της περιοχής. Όπως γνωστοποίησε, έχει ήδη ξεκινήσει προμελέτη αρχαιολογικών ευρημάτων και στόχος είναι η δημοπράτηση να γίνει με οριστική μελέτη ώστε να ξεκινήσει το έργο χωρίς βάρη με καθαρό ορίζοντα «κάτι» που - όπως συμπλήρωσε ο υπουργός - κάνουμε και για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής 4 (γραμμή V) στην Αθήνα. Επισήμανε ακόμη ότι το Μετρό είναι σε διαρκή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, την Περιφέρεια και το Δήμο, έχει ολοκληρωθεί η αναγνωριστική χάραξη για ένα πλήρες δίκτυο γραμμών του Μετρό μήκους 33 χλμ, που μέσα σε μια δεκαετία τόσο προς τα δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο μπορεί να ολοκληρωθεί και να καλύψει το σύνολο των αναγκών του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Οι επερωτώντες
Ο πρώτος επερωτών βουλευτής, Θ. Καράογλου υποστηρίζοντας την επίκαιρη επερώτηση του κόμματός του ανέφερε ότι οι λόγοι που οδήγησαν στην κατάθεσή της είναι η κραυγή αγωνίας και απελπισίας που εκφράζει ο λαός της Θεσσαλονίκης, οι πολίτες, οι επαγγελματίες, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες την οποία «δεν αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση και δεν την αφουγκράζονται οι αρμόδιοι υπουργοί». «Η πορεία υλοποίησης του Μετρό έχει εξελιχθεί σε ένα ψυχολογικό θρίλερ για γερά νεύρα», είπε και ως ενδεικτικά παραδείγματα των καθυστερήσεων ανέφερε ότι οι δύο μετροπόντικες «κάθονται» με άγνωστο το χρονοδιάγραμμα επανέναρξης των εργασιών, τα αρχαιολογικά προβλήματα παραμένουν έντονα, οι απαλλοτριώσεις δεν προχωρούν με τους ρυθμούς που θα έπρεπε να προχωρήσουν.
Ο Κώστας Γκιουλέκας, έκανε λόγο για αντικρουόμενες απόψεις εκ μέρους των συναρμοδίων υπουργών αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου κι ανέφερε πως η σημερινή κατάσταση με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα έχει κάνει αφόρητη τη ζωή στην πόλη. «Ακούμε τώρα ότι ξαφνικά θα υπογραφεί και ένα μνημόνιο με τους αρμόδιους φορείς. Ελπίζουμε αυτό το Μνημόνιο να μην είναι σαν εκείνο το μνημόνιο, το οποίο μας έχει φέρει σε αυτή τη δεινή οικονομική κατάσταση», είπε.
Ο Σταύρος Καλαφάτης, μίλησε για ένα έργο του οποίου σήμερα η πορεία υλοποίησής του, όσον αφορά στην κατασκευή των σταθμών, περιορίζεται στο 50% των εργοταξίων, η προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης για μεταφορά της διοίκησης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη που παραμένει ανεκπλήρωτη ενώ υπάρχει μια σειρά μνημονίων ταυτόχρονα όμως οι καταστηματάρχες πλήττονται από την εκτέλεση του έργου και βρίσκονται στα όριά τους και η κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα βεβαρημένη. «Η κυβέρνηση έχασε πολύτιμο χρόνο στο να αναλωθεί κυρίως σε κινήσεις, αν θέλετε, επικοινωνιακού περιεχομένου» είπε.
Ο Γιάννης Ιωαννίδης σημείωσε ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την ανακούφιση των Θεσσαλονικέων και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και δεν έχει εντάξει το έργο αυτό στις προτεραιότητές της «η ολιγωρία δε δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν επιθυμεί την ολοκλήρωση του έργου και είναι ξεκάθαρο ότι προτιμά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και να εξασφαλίσει την ανανέωση της ανοχής της».
Ο Σάββας Αναστασιάδης χαρακτήρισε «παραφιλολογία και ρητορεία» «τα περί προβλημάτων που άφησαν οι προηγούμενοι» και ζήτησε από την κυβέρνηση να μην αναζητεί άλλες δικαιολογίες και άλλα άλλοθι. Καταλόγισε δε μεθοδεύσεις «που αποδεικνύουν ότι ποτέ δεν πίστεψε αυτό το έργο κι εκτίμησε ότι εάν μπορούσε να το σταματήσει η κυβέρνηση ίσως να το έκανε.
Απάντηση Δ. Ρέππα
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας επέστρεψε την κριτική στη ΝΔ λέγοντας ότι από τη στιγμή που κόπηκαν οι κορδέλες το 2006 επί κυβέρνησης Καραμανλή, το έργο και οι μετροπόντικες έπεσαν σε ύπνωση, ενώ απευθυνόμενος προς τους επερωτώντες βουλευτές είπε πως η επιλογή να χρησιμοποιηθεί η οδός του κοινοβουλευτικού ελέγχου απαιτεί και πολιτικό θάρρος αφού - ανατρέχοντας στο ιστορικό του έργο από το 1990 - ανέφερε ότι η κρίση που ταλανίζει αυτό το έργο για κάποια χρόνια έχει τη ρίζα της σε απολύτως άστοχες επιλογές που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ. Σχετικά με το έργο κατά την προηγούμενη κυβέρνηση ο κ. Ρέππας είπε πως παρήλθε χρόνος χωρίς το έργο να ωριμάσει: Υπογράφηκε η σύμβαση στις 7/4/2006 με συμβατικό χρόνο περαίωσης την 2/10/2012, οι πραγματικές εργασίες ξεκίνησαν με καθυστέρηση 450 ημερών από τη συμβατική προθεσμία, στις 20/10/2007 κόπηκαν οι κορδέλες και επιδείχθηκαν τα ΤΒΜ, τα οποία όμως πρωτοχρησιμοποιήθηκαν στις 19/1/2009.
Αναφορικά με την πορεία του έργου την τελευταία περίοδο ο υπουργός ανέφερε ότι η πρόοδος είναι αλματώδης παρά τα προβλήματα καθώς μέσα στον τελευταίο χρόνο οι απορροφήσεις έφτασαν μέχρι σήμερα τα 220 εκατ. ευρώ και το φυσικό αντικείμενο έφθασε στο περίπου 23% του συνολικού.
Βολές εναντίον και των δύο μεγάλων κομμάτων για την καθυστέρηση του έργου εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, ο οποίος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη ακούει για Μετρό αλλά Μετρό δεν βλέπει. Επίσης κατηγόρησε την κυβέρνηση για την οικονομική της πολιτική λέγοντας μάλιστα ότι ο ίδιος «δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία σε κείνους που απέτυχαν».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Πρωτόπαπας, ζήτησε να κουβεντιάσουν όλες οι πτέρυγες και τόνισε «κάθε έργο γίνεται με πολλές κυβερνήσεις, δεν πρέπει να απαξιώνουμε το έργο καμιάς».
Ο Μ. Κεφαλογιάννης (ΝΔ) είπε προς την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ: «Δεν μπορούσατε να προχωρήσετε τη δεκαετία του '90. Κοιμόσασταν. Εμείς κάναμε μία προσπάθεια το 2006. Προχώρησε το έργο. Εσείς 20 μήνες μετά τι είστε σε θέση να μας πείτε;».
Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Αγγελος Τζέκης είπε πως και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ έχει αποδείξει ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα επιχειρηματοκατασκευαστικά συμφέροντα.
«Οποιαδήποτε παράταση του έργου το θέτει σε κίνδυνο το ίδιο το έργο. Η καθυστέρηση κατά δύο χρόνια συμπαρασύρει όλο το εμπορικό κέντρο στο χάος και κυκλοφοριακό» ανέφερε ο Αγγ. Κολοκοτρώνης (ΛΑΟΣ).
Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, αφού ανέφερε ότι και το ζήτημα της χρηματοδότησης που αντιμετώπισε πρόβλημα η κυβέρνηση αυτή κατάφερε να το επιλύσει, κάλεσε τους εκπροσώπους όλων των κομμάτων να συμφωνήσουν για την σύσταση μιας διακομματικής Επιτροπής η οποία θα συναντάται κάθε έναν - δύο μήνες στα γραφεία της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη για πλήρη και αναλυτική ενημέρωση, μαζί με τους φορείς της πόλης. Ο κ. Μαγκριώτης κατέληξε προαναγγέλλοντας την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας όλων των φορών της Θεσσαλονίκης για να λυθούν από κοινού τα προβλήματα, «για να προβάλουμε την πόλη που θα έχει Μετρό -πράγμα πολύ σημαντικό διεθνώς- και για να αναδείξουμε τον πολιτιστικό μας πλούτο».