Η οικονομική κρίση έχει ρίξει τις τιμές των ακριβών αυτοκινήτων στα "τάρταρα"

Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας, των ασφάλιστρων, των καυσίμων αλλά και η υπερπροσφορά έχουν ρίξει τις τιμές μεταχειρισμένων πολυτελών αυτοκινήτων κυριολεκτικά στα «τάρταρα». Αν ρίξει μια ματιά κανείς σε ιστοσελίδες μικρών αγγελιών με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, θα μπορέσει να βρει από Porsche με....



11.000 ευρώ μέχρι Rolls-Royce με τιμή 8.990 ευρώ! Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου διογκώθηκε εντυπωσιακά τη δεκαετίας του ’90, με μειώσεις στην φορολογία, και φυσικά εξαιτίας της γενικότερης οικονομικής ευφορίας. Αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και πολυτελείας που άλλοτε ήταν προνόμιο των λίγων, μπορούσε πλέον κανείς να δει σε κάθε περιοχή της Ελλάδας.
Οι μεγάλες Mercedes, αυτοκίνητα BMW σειράς 7 αλλά και Ferrari με ελληνικές πινακίδες από άπιαστο όνειρο τη δεκαετία του ’80, έγιναν αγοραστικός στόχος προς επίτευξη για ένα σημαντικό ποσοστό Ελλήνων.

Το στόχο αυτό ήρθε να καλύψει η εμφάνιση των καταστημάτων που ειδικεύονταν σε «μεταχειρισμένα πολυτελείας», με εισαγωγές από το εξωτερικό και κυρίως τη Γερμανία, σε χαμηλές τιμές, προσφέροντας στον τελικό καταναλωτή, πολυτελή οχήματα σε «λογικό» κόστος. Σήμερα, η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά, αφού σύμφωνα με το «Βήμα», αν και η αγορά των μεταχειρισμένων που αφορά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, παραμένει σχετικά σταθερή, η αγορά των πολυτελών οχημάτων μεγάλου κυβισμού είναι εξαιρετικά ασταθής και οι τιμές έχουν μειωθεί σημαντικά.
Αν ρίξει κανείς µια ματιά σε µια από τις γνωστότερες ιστοσελίδες µε αγγελίες αυτοκινήτων στην Ελλάδα, θα βρει όχι µία και δύο αλλά 89 Ferrari προς πώληση, και μάλιστα όχι τόσο παλιές: κάποιες αγορασμένες μόλις πέρυσι, σε εποχή κρίσης, όπως το ολοκαίνουργιο μοντέλο Ferrari California που κάποιος το αγόρασε τον Ιούνιο του 2010 και σήμερα δέχεται να το αποχωριστεί προς 329.000 ευρώ. Για τους µη έχοντες υπάρχουν πάντως και οι «ευκαιρίες», όπως επιγράφεται αγγελία για Ferrari Mondial 8 του 1980 µε τιμή 23.999 ευρώ. Δηλαδή θα δώσει ο αγοραστής 24.000 και θα λάβει και ρέστα 1 ευρώ!

Ένα Grand Cherokee δεκαετίας προσφέρεται γύρω στις 3.500 ευρώ, δηλαδή σχεδόν «χαρίζεται» σε όποιον μπορεί να το τροφοδοτεί µε βενζίνη, να του καλύπτει το τεκμήριο και να πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας και την Εφορία. Η πλέον όμως υπερκορεσμένη μάρκα είναι η Porsche.
Η υπερπροσφορά μοντέλων όπως η Boxster, έχει ρίξει την τιμή του στα μόλις 11.000 με 12.000 ευρώ, λιγότερο δηλαδή απ’ όσο κοστίζει ένα καινούργιο Fiat Punto! Σε µία µόνο ιστοσελίδα αγγελιών βρίσκει κανείς 866 αγγελίες για Porsche. Το δεδομένο αυτό, σε συνδυασμό με το σύνολο των αυτοκινήτων τέτοιας μάρκας στην Ελλάδα, σημαίνει πρακτικά ότι περίπου µία στις τέσσερις Porsche που κυκλοφορούν, είναι σε αγγελία πώλησης!

Αιτία της κατάστασης αυτής, είναι η μαζική αγορά σε προηγούμενες εποχές οικονομικής άνθισης όταν, ιδιαίτερα η μάρκα αυτή, είχε γίνει συνώνυμο της «επιτυχίας». Φυσικά σήμερα, που ελάχιστοι μπορούν να το συντηρήσουν, τα πωλούν σε τιμές πολύ χαμηλότερες από τη θεωρητική τους αξία. Αλλά και οι αγγελίες για Aston Martin δεν σπανίζουν και μάλιστα σε τιμές από 80.000 ως και 180.000 ευρώ, ή για Bentley από 70.000 ως 200.000 ευρώ!
Τη μεγαλύτερη έκπληξή όμως προκαλεί η αγγελία για μία Rolls-Royce Silver Shadow 2 του 1978, µε κινητήρα 6.750 κ.εκ. που προσφέρεται προς μόλις 8.990 ευρώ . Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που ο υποψήφιος αγοραστής δεν διαθέτει το ποσό αυτό, ο ιδιοκτήτης αναφέρει ότι δέχεται και ανταλλαγή µε µοτοσικλέτα!