Πιο κοντά από κάθε άλλη φορά φαίνεται ότι βρίσκεται η υλοποίηση του δημοφιλέστερου έργου της Θεσσαλονίκης, μαζί με το μετρό, της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.
Τα καραβάκια βρίσκονται πλέον υπό τη... σκέπη πέντε δήμων, αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, διά της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης, και αν προχωρήσουν ομαλά οι διαδικασίες, το καλοκαίρι του 2013 θα μπορούν να... σηκώσουν άγκυρα!
Η μελέτη για τα καραβάκια θα παρουσιαστεί...
αύριο, Κυριακή, σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα ανακοινωθούν αναλυτικά οι προτάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία και θα παρουσιαστούν οι συμμετοχές, τα βραβεία και οι διακρίσεις του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για τις στάσεις.
Τέσσερις στάσεις
Η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας «έδειξε» μία γραμμή που θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους δήμους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, καλύπτοντας μια απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και διαθέτοντας τέσσερις στάσεις:
1) στην πλατεία Ελευθερίας
2) στο Μέγαρο Μουσικής
3) στη μαρίνα Καλαμαριάς και
4) στην Περαία
Οπως υπολογίστηκε για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες. Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Περαία – πλατεία Ελευθερίας εκτιμήθηκε σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια. Οσο για την τιμή του εισιτηρίου, αυτή υπολογίζεται από 2 έως 2,5 ευρώ.
Ο απαιτούμενος αριθμός σκαφών για την ορθή λειτουργία του συστήματος είναι επτά πλοία, έξι σε λειτουργία κι ένα εφεδρικό. Ο τύπος των σκαφών είναι ταχύπλοα καταμαράν, με χωρητικότητα 200 – 250 επιβατών. Το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση των σκαφών υπολογίστηκε σε 7 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το σχεδιασμό των στάσεων της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας μετείχαν 52 μελετητικές ομάδες. Η αρχιτεκτονική μελέτη που βραβεύτηκε στο διαγωνισμό προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο. Και οι 52 συμμετοχές θα εκτίθενται από αύριο και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Πρόσκληση
Εκτός όμως από τη μελέτη σκοπιμότητας και τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, έχουν ολοκληρωθεί και τα τεύχη δημοπράτησης, για την πρόσκληση ιδιωτών για την ανάθεση της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Η πρόσκληση θα γίνει από τον ειδικό φορέα διαχείρισης του έργου, ο οποίος συστήνεται με τη σύμπραξη της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης και των πέντε δήμων που θα συμμετάσχουν στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, Δέλτα και Πυλαίας – Χορτιάτη).
Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μέσω του οποίου θα κατασκευαστούν οι στάσεις και οι λιμενικές υποδομές, έτσι ώστε ο ιδιώτης να επιβαρυνθεί μόνον με το κόστος των καταμαράν και το κόστος λειτουργίας, ώστε το έργο να είναι βιώσιμο.
Εως το 2013
Μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα πρέπει να τρέξουν, ταυτόχρονα, δύο διαδικασίες:
1) να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού από το διαδημοτικό φορέα, ώστε οι ιδιώτες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τη δρομολόγηση των πλοίων
2) να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες, επίσης από το διαδημοτικό φορέα, για την κατασκευή των μικρών προβλητών και του χώρου των στάσεων.
Εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους ιδιώτες, οι στάσεις μπορούν να κατασκευαστούν μέσα σε εννέα μήνες. Ετσι, το καλοκαίρι του 2013, τα καραβάκια μπορεί να πλέουν στο Θερμαϊκό.
«Η υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα προσωπικό μου στοίχημα, αλλά μία ανάγκη της πόλης και μία απαίτηση των κατοίκων της. Αυτή τη φορά βρισκόμαστε κυριολεκτικά ένα βήμα πριν από την εφαρμογή της, διότι η προσπάθεια βρίσκεται πλέον στα χέρια της τοπικής κοινωνίας», δηλώνει στον «Α» ο πρώην υπουργός Μεταφορών και πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος εμπνεύστηκε το έργο το 1986.
Πηγή: seleo.gr
Τα καραβάκια βρίσκονται πλέον υπό τη... σκέπη πέντε δήμων, αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, διά της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης, και αν προχωρήσουν ομαλά οι διαδικασίες, το καλοκαίρι του 2013 θα μπορούν να... σηκώσουν άγκυρα!
Η μελέτη για τα καραβάκια θα παρουσιαστεί...
αύριο, Κυριακή, σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα ανακοινωθούν αναλυτικά οι προτάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μελέτης για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία και θα παρουσιαστούν οι συμμετοχές, τα βραβεία και οι διακρίσεις του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για τις στάσεις.
Τέσσερις στάσεις
Η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας «έδειξε» μία γραμμή που θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους δήμους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, καλύπτοντας μια απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και διαθέτοντας τέσσερις στάσεις:
1) στην πλατεία Ελευθερίας
2) στο Μέγαρο Μουσικής
3) στη μαρίνα Καλαμαριάς και
4) στην Περαία
Οπως υπολογίστηκε για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες. Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Περαία – πλατεία Ελευθερίας εκτιμήθηκε σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια. Οσο για την τιμή του εισιτηρίου, αυτή υπολογίζεται από 2 έως 2,5 ευρώ.
Ο απαιτούμενος αριθμός σκαφών για την ορθή λειτουργία του συστήματος είναι επτά πλοία, έξι σε λειτουργία κι ένα εφεδρικό. Ο τύπος των σκαφών είναι ταχύπλοα καταμαράν, με χωρητικότητα 200 – 250 επιβατών. Το κόστος της επένδυσης για την απόκτηση των σκαφών υπολογίστηκε σε 7 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το σχεδιασμό των στάσεων της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας μετείχαν 52 μελετητικές ομάδες. Η αρχιτεκτονική μελέτη που βραβεύτηκε στο διαγωνισμό προβλέπει τη δημιουργία κυλινδρικών δακτυλίων κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπουν στο φως να τους διαπερνά αλλά και να δημιουργούν συνθήκες σκίασης για τον ήλιο. Και οι 52 συμμετοχές θα εκτίθενται από αύριο και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Πρόσκληση
Εκτός όμως από τη μελέτη σκοπιμότητας και τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, έχουν ολοκληρωθεί και τα τεύχη δημοπράτησης, για την πρόσκληση ιδιωτών για την ανάθεση της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Η πρόσκληση θα γίνει από τον ειδικό φορέα διαχείρισης του έργου, ο οποίος συστήνεται με τη σύμπραξη της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης και των πέντε δήμων που θα συμμετάσχουν στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, Δέλτα και Πυλαίας – Χορτιάτη).
Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μέσω του οποίου θα κατασκευαστούν οι στάσεις και οι λιμενικές υποδομές, έτσι ώστε ο ιδιώτης να επιβαρυνθεί μόνον με το κόστος των καταμαράν και το κόστος λειτουργίας, ώστε το έργο να είναι βιώσιμο.
Εως το 2013
Μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα πρέπει να τρέξουν, ταυτόχρονα, δύο διαδικασίες:
1) να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού από το διαδημοτικό φορέα, ώστε οι ιδιώτες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τη δρομολόγηση των πλοίων
2) να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες, επίσης από το διαδημοτικό φορέα, για την κατασκευή των μικρών προβλητών και του χώρου των στάσεων.
Εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους ιδιώτες, οι στάσεις μπορούν να κατασκευαστούν μέσα σε εννέα μήνες. Ετσι, το καλοκαίρι του 2013, τα καραβάκια μπορεί να πλέουν στο Θερμαϊκό.
«Η υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα προσωπικό μου στοίχημα, αλλά μία ανάγκη της πόλης και μία απαίτηση των κατοίκων της. Αυτή τη φορά βρισκόμαστε κυριολεκτικά ένα βήμα πριν από την εφαρμογή της, διότι η προσπάθεια βρίσκεται πλέον στα χέρια της τοπικής κοινωνίας», δηλώνει στον «Α» ο πρώην υπουργός Μεταφορών και πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος εμπνεύστηκε το έργο το 1986.
Πηγή: seleo.gr