Με στόχο τη δικαιότερη κατανομή βαρών, το οικονομικό επιτελείο επαναξιολογεί τα κριτήρια για τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων. Εξετάζεται η συνδυαστική λειτουργία των κριτηρίων οικογενειακής κατάστασης και παλαιότητας...
Τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων θέτει ξανά επί τάπητος το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζοντας την προσθήκη των κριτηρίων οικογενειακής κατάστασης και παλαιότητας σε μια προσπάθεια να γίνουν δικαιότερα.
Με τον εφαρμοστικό νόμο να προβλέπει κατά 13% ακριβότερα από πέρυσι τέλη κυκλοφορίας, το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με τα "Νέα", εξετάζει την επαναξιολόγησή τους, ώστε η επίπτωση του μέτρου να μην επιβαρύνει το ίδιο όλους ανεξαιρέτως τους ιδιοκτήτες.
Ο στόχος είναι να μην επιβαρύνονται το ίδιο δύο κάτοχοι αυτοκινήτων, για παράδειγμα 1.800 κυβικών, που το ένα ταξινομήθηκε φέτος και το άλλο πριν από δέκα χρόνια.
Το δεύτερο κριτήριο που εξετάζεται για τη διαμόρφωση του ύψους του τέλους είναι η οικογενειακή κατάσταση του κατόχου του οχήματος.
Αν δηλαδή στο προηγούμενο παράδειγμα ο κάτοχος του αυτοκινήτου έχει δύο παιδιά, δεν θα πληρώσει το ίδιο τέλος με έναν φορολογούμενο χωρίς παιδιά, ο οποίος έχει το ίδιου κυβισμού όχημα.
Το σκεπτικό είναι τα δύο αυτά νέα κριτήρια να λειτουργήσουν συνδυαστικά, που σημαίνει ότι το αντίτιμο του σήματος θα υπολογίζεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου και την ηλικία ταξινόμησης του αυτοκινήτου.
Το κριτήριο της παλαιότητας για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας δεν είναι καινούργιο. Από το 2009 έως και το 2010, οπότε και το αντίτιμο για το σήμα συνδέθηκε με τις εκπομπές των ρύπων, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα υπολογίζονταν μέσω ενός συνδυασμού που προέκυπτε από τον κυβισμό και την παλαιότητά τους.
Το μοντέλο αυτό καταργήθηκε από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, οπότε και τα τέλη συνδέθηκαν με τις εκπομπές ρύπων.
Μια άλλη αδικία του ισχύοντος συστήματος είναι ότι για όσα οχήματα ταξινομήθηκαν μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2010 τα τέλη υπολογίζονται βάσει του κυβισμού τους.
Από κει και πέρα, για όσα ταξινομήθηκαν από την 1η/11/2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν.
Η αδικία έγκειται στο γεγονός ότι το ίδιου κυβισμού αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 έχει υψηλότερα τέλη από εκείνο που ταξινομήθηκε λίγες ημέρες αργότερα, για παράδειγμα την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.