Υπέρ της διατήρησης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη τάσσεται η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής αν και αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων έχει βελτιωθεί σημαντικά τη τελευταία δεκαπενταετία.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή θεωρεί ότι δεν καλύπτονται πέντε βασικές προϋποθέσεις για την άρση της απαγόρευσης:
1) Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων.
2) Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ότι αφορά στα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου.
3) Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
4) Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων.
5) Να αντιμετωπισθεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).
Η Επιτροπή προτείνει την ετήσια επανεξέταση του θέματος ως προς το αν καλύπτονται οι προϋποθέσεις, με πρώτη ημερομηνία επανεξέτασης το Σεπτέμβριο 2012.
Καλεί παράλληλα τα συναρμόδια υπουργεία να δρομολογήσουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και για την έγκαιρη οργάνωση του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων, τόσο των καινούργιων, όσο και κυρίως των μεταχειρισμένων.
Τέλος θέτει το ζήτημα της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους των εν λόγω πόλεων πλην όμως είναι αδειοδοτημένα σε γειτονικούς νομούς.
Πηγή: naftemporiki.gr
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή θεωρεί ότι δεν καλύπτονται πέντε βασικές προϋποθέσεις για την άρση της απαγόρευσης:
1) Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων.
2) Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ότι αφορά στα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου.
3) Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
4) Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων.
5) Να αντιμετωπισθεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).
Η Επιτροπή προτείνει την ετήσια επανεξέταση του θέματος ως προς το αν καλύπτονται οι προϋποθέσεις, με πρώτη ημερομηνία επανεξέτασης το Σεπτέμβριο 2012.
Καλεί παράλληλα τα συναρμόδια υπουργεία να δρομολογήσουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και για την έγκαιρη οργάνωση του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων, τόσο των καινούργιων, όσο και κυρίως των μεταχειρισμένων.
Τέλος θέτει το ζήτημα της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχημάτων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους των εν λόγω πόλεων πλην όμως είναι αδειοδοτημένα σε γειτονικούς νομούς.
Πηγή: naftemporiki.gr