Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, γεγονός που θα σημάνει και την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης της συγκεκριμένης γραμμής. Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του έτους, προκειμένου να αρχίσει και η κατασκευή της, για την οποία θα απαιτηθούν 60 μήνες (συμβατικός χρόνος).
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΕΥΠΕ) ως συναρμόδιο αναμένεται να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους μέχρι την Πέμπτη κι από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 425 εκατ. ευρώ, κονδύλια που έχουν διασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ.
Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, «ένας αγώνας δρόμου, με πολλές δυσκολίες, φτάνει στο τέλος του. Από εκεί και πέρα έρχεται ο... ημιτελικός αγώνας της δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου. Θέλουμε να τελειώσουμε και μ' αυτό μέχρι το τέλος του έτους, ώστε να αρχίσουν τα έργα στην επέκταση της Καλαμαριάς».
Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί):
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.
Η περιβαλλοντική μελέτη έχει κατατεθεί από τον προηγούμενο Απρίλιο και τέθηκε σε διαβούλευση για 60 μέρες, όμως η σημαντική καθυστέρηση υπήρξε στην προμελέτη, η οποία είχε κατατεθεί πριν από ένα χρόνο για να εγκριθεί τελικά τον προηγούμενο Απρίλιο. Η δημοπράτηση θα γίνει τους επόμενους μήνες, όπως διαβεβαιώνει η «Μετρό Θεσσαλονίκης», ενώ θα γίνει προσπάθεια να παραδίδονται σε χρήση τα τμήματα που ολοκληρώνονται και καθίστανται λειτουργικά. Ετσι, μπορεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του συνόλου της επέκτασης να είναι 60 μήνες, όμως αρκετά νωρίτερα το μετρό θα μπορεί να πηγαίνει μέχρι την πρώην νομαρχία και την Καλαμαριά.
Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης θα είναι σημαντικά μικρότερος από εκείνο που απαιτείται για τη βασική γραμμή, καθώς δεν υπάρχουν αρχαιότητες στη διαδρομή.
Τέλος, σε λίγες μέρες αναμένεται να αρχίσουν τα έργα στην οδό Δελφών, κλείνοντας τον δρόμο εντελώς για δέκα μήνες..
Πηγή: www.agelioforos.gr
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΕΥΠΕ) ως συναρμόδιο αναμένεται να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους μέχρι την Πέμπτη κι από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 425 εκατ. ευρώ, κονδύλια που έχουν διασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ.
Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, «ένας αγώνας δρόμου, με πολλές δυσκολίες, φτάνει στο τέλος του. Από εκεί και πέρα έρχεται ο... ημιτελικός αγώνας της δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου. Θέλουμε να τελειώσουμε και μ' αυτό μέχρι το τέλος του έτους, ώστε να αρχίσουν τα έργα στην επέκταση της Καλαμαριάς».
Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί):
- πρώην νομαρχία
- Καλαμαριά
- Αρετσού
- Νέα Κρήνη
- Μίκρα
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.
Η περιβαλλοντική μελέτη έχει κατατεθεί από τον προηγούμενο Απρίλιο και τέθηκε σε διαβούλευση για 60 μέρες, όμως η σημαντική καθυστέρηση υπήρξε στην προμελέτη, η οποία είχε κατατεθεί πριν από ένα χρόνο για να εγκριθεί τελικά τον προηγούμενο Απρίλιο. Η δημοπράτηση θα γίνει τους επόμενους μήνες, όπως διαβεβαιώνει η «Μετρό Θεσσαλονίκης», ενώ θα γίνει προσπάθεια να παραδίδονται σε χρήση τα τμήματα που ολοκληρώνονται και καθίστανται λειτουργικά. Ετσι, μπορεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του συνόλου της επέκτασης να είναι 60 μήνες, όμως αρκετά νωρίτερα το μετρό θα μπορεί να πηγαίνει μέχρι την πρώην νομαρχία και την Καλαμαριά.
Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης θα είναι σημαντικά μικρότερος από εκείνο που απαιτείται για τη βασική γραμμή, καθώς δεν υπάρχουν αρχαιότητες στη διαδρομή.
Τέλος, σε λίγες μέρες αναμένεται να αρχίσουν τα έργα στην οδό Δελφών, κλείνοντας τον δρόμο εντελώς για δέκα μήνες..
Πηγή: www.agelioforos.gr