H κατασκευή της επέκτασης της γραμμής στην Καλαμαριά αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο το 2012, ενώ δρομολογείται η δημοπράτηση των οριστικών μελετών για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά, όπως ανακοίνωσε ο διευθυντής Έργων Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την εορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα, της πρώτης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού Πανεπιστήμιο.
Ήδη στο επόμενο διάστημα αναμένεται η...
δημοπράτηση της β΄ και τελικής φάσης του διαγωνισμού για την επέκταση προς Καλαμαριά, με το που θα εγκριθούν τα τεύχη δημοπράτησης από τη Διαχειριστική Αρχή, ενώ όπως γνωστοποίησε ο κ. Κωνσταντινίδης έπεται η επέκτασης προς Εύοσμο, η γραμμή Τούμπα- Χαριλάου και η επέκταση προς το Αεροδρόμιο. Με την κατασκευή των επεκτάσεων η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα αποτελεσματικό δίκτυο Μετρό.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 41,2%, η διάνοιξη σηράγγων στο 69% που αντιστοιχεί σε περίπου 11,5 χλμ., ενώ αρχίζουν οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς που ολοκληρώνονται ξεκινώντας από τον «Ευκλείδη».
Ήδη, στην Κίνα, έχει γίνει η παραλαβή των κλιμακοστασίων, ενώ παράλληλα προχωράει η κατασκευή των ανελκυστήρων, στην Ελλάδα, ανέφερε ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ο κ. Κωνσταντινίδης δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη, με ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 57%.
«Η αρχαιολογική έρευνα εκτελείται στις θέσεις Διακλάδωση προς Σταυρούπολη και στους σταθμούς «Δημοκρατίας», «Βενιζέλου» , «Αγίας Σοφίας» και «Φλέμινγκ». Εκτιμούμε ότι εντός του Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα στο σταθμό «Φλέμινγκ» καθώς και στη Διακλάδωση προς Σταυρούπολη, ώστε να γίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Μοναστηρίου», σημείωσε.
Επιπλέον, ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε ότι σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο Σ.Σταθμό, στον Επίσταθμο όπου βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσης, στο «Συντριβάνι», στο «Πανεπιστήμιο», στον «Ευκλείδη», στη «Φλέμινγκ», στην «Ανάληψη», στο Αμαξοστάσιο και στις σήραγγες. Συνολικά υπάρχουν εννέα μέτωπα εργασίας.
Σχετικά με το θέμα των απαλλοτριώσεων, ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι το ζήτημα αυτό συνιστά πρόβλημα για την επιτάχυνση των εργασιών. Σημειώνεται ότι εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις στο σταθμό «Πατρίκιο» και στη διακλάδωσή του, στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία», σε τμήμα του Αμαξοστασίου και στο σταθμό «Παπάφειο».
Παράλληλα, στην εκδήλωση αυτή εγκαινιάστηκε η πρώτη κοινή δράση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Τη σημασία της συνεργασίας της Αττικό Μετρό/Μετρό Θεσσαλονίκης, με το ΑΠΘ και τα υπόλοιπα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης, με τους φοιτητές και τις κοινότητες των νέων για να γίνει η πόλη πιο λειτουργική και βιώσιμη, υπογράμμισε ο υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ, Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός, επίσης ανέφερε ότι «σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν κοντά στον σταθμό «Πανεπιστήμιο» του Μετρό, parking αλλά και υποδομές, για να υποστηρίζουν δραστηριότητες. Ο καλλιτεχνικός και αισθητικός σχεδιασμός των σταθμών είναι ένα κοινό πεδίο δράσης. Οι σταθμοί του Μετρό δεν πρέπει να είναι απρόσωποι χώροι, αλλά πρέπει να είναι ζωντανοί, λειτουργικοί, να αναδεικνύουν την ιστορία και τον πολιτισμό κάθε περιοχής και να προσφέρονται για τις δραστηριότητες των πολιτών».
Ο κ. Μαγκριώτης βεβαίωσε ότι όπως από την αρχή στήριξε αυτή τη συνεργασία, θα συνεχίσει να την υποστηρίζει, ενώ αναφέρθηκε και στη γενικότερη συνεργασία του Μετρό Θεσσαλονίκης με φορείς της πόλης, λέγοντας ότι ήδη έχει αποδώσει και η συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις αναπλάσεις των περιοχών που κατασκευάζονται οι σταθμοί του Μετρό.
«Η ανάπλαση της περιοχής της Αγίας Σοφίας είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα, το ίδιο θα συνεχίσουμε και με τον δήμο Καλαμαριάς, όπου η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής πιστεύω ότι θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο το 2012. Ο ίδιος δρόμος θα ακολουθηθεί και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.
Πηγή: voria.gr
Ήδη στο επόμενο διάστημα αναμένεται η...
δημοπράτηση της β΄ και τελικής φάσης του διαγωνισμού για την επέκταση προς Καλαμαριά, με το που θα εγκριθούν τα τεύχη δημοπράτησης από τη Διαχειριστική Αρχή, ενώ όπως γνωστοποίησε ο κ. Κωνσταντινίδης έπεται η επέκτασης προς Εύοσμο, η γραμμή Τούμπα- Χαριλάου και η επέκταση προς το Αεροδρόμιο. Με την κατασκευή των επεκτάσεων η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα αποτελεσματικό δίκτυο Μετρό.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης», τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 41,2%, η διάνοιξη σηράγγων στο 69% που αντιστοιχεί σε περίπου 11,5 χλμ., ενώ αρχίζουν οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς που ολοκληρώνονται ξεκινώντας από τον «Ευκλείδη».
Ήδη, στην Κίνα, έχει γίνει η παραλαβή των κλιμακοστασίων, ενώ παράλληλα προχωράει η κατασκευή των ανελκυστήρων, στην Ελλάδα, ανέφερε ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ο κ. Κωνσταντινίδης δήλωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη, με ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 57%.
«Η αρχαιολογική έρευνα εκτελείται στις θέσεις Διακλάδωση προς Σταυρούπολη και στους σταθμούς «Δημοκρατίας», «Βενιζέλου» , «Αγίας Σοφίας» και «Φλέμινγκ». Εκτιμούμε ότι εντός του Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα στο σταθμό «Φλέμινγκ» καθώς και στη Διακλάδωση προς Σταυρούπολη, ώστε να γίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Μοναστηρίου», σημείωσε.
Επιπλέον, ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε ότι σε εξέλιξη είναι οι εργασίες στο Σ.Σταθμό, στον Επίσταθμο όπου βρίσκονται στη φάση ολοκλήρωσης, στο «Συντριβάνι», στο «Πανεπιστήμιο», στον «Ευκλείδη», στη «Φλέμινγκ», στην «Ανάληψη», στο Αμαξοστάσιο και στις σήραγγες. Συνολικά υπάρχουν εννέα μέτωπα εργασίας.
Σχετικά με το θέμα των απαλλοτριώσεων, ο διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι το ζήτημα αυτό συνιστά πρόβλημα για την επιτάχυνση των εργασιών. Σημειώνεται ότι εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις στο σταθμό «Πατρίκιο» και στη διακλάδωσή του, στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία», σε τμήμα του Αμαξοστασίου και στο σταθμό «Παπάφειο».
Παράλληλα, στην εκδήλωση αυτή εγκαινιάστηκε η πρώτη κοινή δράση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Τη σημασία της συνεργασίας της Αττικό Μετρό/Μετρό Θεσσαλονίκης, με το ΑΠΘ και τα υπόλοιπα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης, με τους φοιτητές και τις κοινότητες των νέων για να γίνει η πόλη πιο λειτουργική και βιώσιμη, υπογράμμισε ο υφυπουργός ΥΠΥΜΕΔΙ, Γιάννης Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός, επίσης ανέφερε ότι «σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν κοντά στον σταθμό «Πανεπιστήμιο» του Μετρό, parking αλλά και υποδομές, για να υποστηρίζουν δραστηριότητες. Ο καλλιτεχνικός και αισθητικός σχεδιασμός των σταθμών είναι ένα κοινό πεδίο δράσης. Οι σταθμοί του Μετρό δεν πρέπει να είναι απρόσωποι χώροι, αλλά πρέπει να είναι ζωντανοί, λειτουργικοί, να αναδεικνύουν την ιστορία και τον πολιτισμό κάθε περιοχής και να προσφέρονται για τις δραστηριότητες των πολιτών».
Ο κ. Μαγκριώτης βεβαίωσε ότι όπως από την αρχή στήριξε αυτή τη συνεργασία, θα συνεχίσει να την υποστηρίζει, ενώ αναφέρθηκε και στη γενικότερη συνεργασία του Μετρό Θεσσαλονίκης με φορείς της πόλης, λέγοντας ότι ήδη έχει αποδώσει και η συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις αναπλάσεις των περιοχών που κατασκευάζονται οι σταθμοί του Μετρό.
«Η ανάπλαση της περιοχής της Αγίας Σοφίας είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα, το ίδιο θα συνεχίσουμε και με τον δήμο Καλαμαριάς, όπου η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής πιστεύω ότι θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο το 2012. Ο ίδιος δρόμος θα ακολουθηθεί και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.
Πηγή: voria.gr